Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bygge av community PHP vs ASP

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-11, 09:53 #11
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
systementor: Antar att du testade MyISAM tabeller när du testade MySQL? Skulle vara intressant att jämföra även InnoDB tabeller.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-11, 10:38 #12
Systementor Systementor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Systementor Systementor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Originally posted by WizKid@May 11 2006, 09:53
systementor: Antar att du testade MyISAM tabeller när du testade MySQL? Skulle vara intressant att jämföra även InnoDB tabeller.
Jag körde testerna i februari och har sedan dess avinstallerat OpenSTA och dessutom tagit bort MySQL databasen jag körde mot, men minns att jag läste på angående båda typerna och fann just att MyISAM gör table lock medan InnoDB gör row lock så jag är *så gott som* säker på att jag körde InnoDB.

Men som sagt - vidare var testet helt ovetenskapligt och dessutom var prestandamätningen inte det primära.
Systementor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-21, 12:33 #13
Emjs avatar
Emj Emj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Emj Emj är inte uppkopplad
Medlem
Emjs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Jag skulle valt Java/PHP då det är enklast att drifta. FreeBSD, Apache och ett litet databaskluster, även webkluster är ju enkla att bygga med Apache om det behövs.
Emj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-30, 14:55 #14
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag förstår inte varför du sitter här och klurar på vilken teknik som ska användas för att programmera din sajt, när du ändå inte ska programmera den själv.
Kontrollera med förutsättningar på det webbhotell du tänker använda dig av, eller om du tänker ha en egen server, se till att använda program som du (eller de dina) har kompetens i. Samma gäller programmeringen, se till att den som programmerar verkligen är duktig på det språk/den teknik som väljs.
Jag skulle tro att du får bättre prestanda i en applikation på klassisk ASP mot en Accessdatabas, om du har en duktig programmerare, som kan optimera, än om du tar in nån billig pajas som använder MSSQL och ASP.NET.
Att köpa licens för MSSQL och Windows Server är ingen kostnad mot att det tar många gånger längre tid att färdigställa sajten.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-30, 15:11 #15
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Risken med att välja PHP är att det finns ganska många som säger sig programera PHP, men som är relativt värdelösa.
Angående att PHP lämpar sig till mindre projekt så skulle jag hävda att ett community inte behöver vara speciellt stort om man jobbar lite smart.
PHP är även ett snabbt språk, jämfört med t.ex. RoR - även om det senare känns rätt spännande.

Om du har en hyffsad programerare inom något av dessa språken, så skall du känna dig ganska lyckad om du lyckas överbelasta applikationen inom 5 år. Det är alltså inget problem som uppstår med 10 besökare online.
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017