FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad tycker ni om det?
Alltså för att få en bra gratishost utan banners så kan man använda ett poängsystem som man samlar om man postar på ett forum. Jag såg på ett ställe att om man samlat ihop tillräckligt kan man även välja ett av deras "dyrare" paket. Ideén tycker jag inte alls är dum för att genom att få folk att skriva i forumen så hjälper de sajten att få in besökare från sökmotorer och detta leder till mer reklampengar som kan betala hela kalaset. Vad är dina erfarenheter eller åsikter om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen ingenting, relevansen i inläggen blir likamed noll om dom skriver för att få poäng.
Tror inte du får bra svar på WN heller, målgruppen som finns här använder inte gratishostar och kan nog inte svara sannesenligt vad en användare som bara vägrar betala för hosting gör ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
De man ska ta i beaktning är väl faktorerna nerlagt arbete på att kontrollera detta mot vad det kostar att sköta hostingen.
Om man har en hostinglösning att erbjuda och väljer att släppa den gratis så blir det arbete för att se till att hostingen fungerar + att se till att det blir relevanta inlägg, det finns det ju ingen automatiskt funktion för. Så frågan är, blir det mindre arbete att erbjuda tjänsten gratis och lägga massa tid på att forumet sköts snyggt än att ta betalt för hostingen? Fördelarna med ett gratisalternativ är ju att det kommer "kunder" som annars inte skulle köpt tjänsten och att reklam/forumaktiviteten ökar. Funkar gör det nog, mot rätt målgrupp så kan det nog t.o.m. bli lyckat, om man ser till att hålla forumet rent. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fördelen med gratis är att jag tror man får väldigt tacksamma användare. Samtidigt är det nog flera som skulle kunna ställa upp som moderatorer mot kanske annonsutrymme eller rentav av tacksamhet. Vet inte 100% hur detta fungerar i praktiken och det skulle vara kul att testa i framtiden.
Jag tror de flesta har ett forum som handlar om själva hostingen men det kanske går att utöka ännu mer. Kanske kan man bygga fristående forum som handlar om lite av varje med ett poängsystem. Jag tror t.o.m att man skulle kunna bygga ut det med att man får ett riktigt domän när man samlat ihop tillräckligt med poäng. Allt mynnar ut i reklamannonseringsplatser och vinst. Kanske går det att bryta trenden att vill man ha riktiga grejer måste man betala i $. Ser massor med möjligheter till detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Gratis webbhosting har goda möjligheter att bli sämre webbhosting än samma webbhosting som jag ser så många här gnälla om dagarna i ända. Man får vad man betalar för, betalar man 0:- får man inte heller någonting. Kör man en sida utan kommersiellt värde, varför inte köra den på din telia adsl hemma. Kör man en kommersiell sida så skulle jag vilja påstå att din inkomstmodell är seriöst trasig om du inte ens tjänar ihop så att du kan lägga din sida hos Loopia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Usch för denna ständigt återkommande klyscha ![]() Vet ett forum som försökte under uppstarten "belöna" sina aktiva deltagare med gratis hosting & domäner via webbhotellet som låg bakom forumet. Kvalitén bakom inläggen var minst sagt skrämmande, och forumet har väl än idag inte nått nämnvärd status om det ens finns kvar... Jag tror att denna typ av "marknadsföring" snarare medför negativ kritik än positiv kritik. ...Och eftersom negativa trender kan vara svåra att bryta bör man verkligen ha en beredskapsplan om man testar oprövade/anonyma metoder.. Trevlig sommar folks! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|