FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det du kollar på är inte "äkta" betalsamtal, de skickar en faktura separat. Så är du ute efter en factoringtjänst finns betydligt billigare alternativ
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
nej visst, det är inte en helt äkta tjänst men den är precis lika lätt för användaren och det är ju därför man vill använda en telefontjänst. Ytterligare 3% så tar de kreditrisken också. Vet du av någon factoringtjänst som är lika enkel så får du gärna säga till. Man är ju alltid ute efter att höja sina marginaler. marty, en äkta telefontjänst gör att räkningen kommer på telefonräkningen. I det här fallet kommer den som en separat faktura. För mig är det enkla förfarandet med att slå ett telefonnummer och ange en kod det som gör lösningen intressant. /hpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma här. För mig ser jag ingen större skillnad om kunden betalar en faktura eller sin telefonräkning. Hur anser ni att kunden ser på det? Kan de verkligen bli upprörda över skillnaden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl isf mer ekonomiskt att sätta upp en IVR-lösning där du tar emot samtalet på ett vanligt nr & använder uppringarens uppgifter / personnr / kundnr för att fakturera dem & kränga fakturan direkt till Acme, Kreditor eller något annat inkasso/factoringbolag. 8% och om du fortfarande har kvar kreditrisken är i mina ögon inte ett attraktivt alternativ, du har vanliga factoringalternativ på ca 3% genom att googla i 30 sekunder. Eller varför inte ta ett gratis SMS och plocka in personnret. Fördelen med äkta PSMS/betalsamtal är ju att operatörerna tar kreditrisken & att du når en betydligt yngre målgrupp (försök sälj en faktura som är utställd till en 13-åring..)
Bara för att klargöra mitt argumenterade: Jag har inget emot pay-read, det är en bra produkt de har, men om man är ute efter att pressa procenten i botten så kan man lika gärna göra det själv & klippa ytterligare 5%.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |