Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telefon och sms betalningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-04, 18:03 #11
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Supermoderator

Det du kollar på är inte "äkta" betalsamtal, de skickar en faktura separat. Så är du ute efter en factoringtjänst finns betydligt billigare alternativ
Oläst 2006-05-04, 18:04 #12
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by HenSod@Apr 28 2006, 17:57
Jag använder MOSMS som så många andra för betalning via SMS. Man tjänar inte så mycket på det, men MOSMS erhåller å andra sidan en bra kvalitet. Det är hutlöst hur mycke Telia med andra tar för såna här lösningar. Det är trist, men man kanske får bita i det sura äpplet.
Telia har ju lägst avgifter för PSMS Så för en gångs skull ska vi nog vara glada över deras prissättning..
Oläst 2006-05-04, 23:35 #13
marty3d marty3d är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Medlem

Citat:
Originally posted by Tobbe@May 4 2006, 18:03
Det du kollar på är inte äkta betalsamtal, de skickar en faktura separat. Så är du ute efter en factoringtjänst finns betydligt billigare alternativ
Förlåt att jag hoppar in, men jag skulle gärna vilja veta skillnaderna på "äkta" betalsamtal och inte? Är inte så insatt i det här men det blir mero mer aktuellt :/
marty3d är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-05, 11:37 #14
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Det du kollar på är inte "äkta" betalsamtal, de skickar en faktura separat. Så är du ute efter en factoringtjänst finns betydligt billigare alternativ
Citat:
Ursprungligen postat av marty3d
Förlåt att jag hoppar in, men jag skulle gärna vilja veta skillnaderna på "äkta" betalsamtal och inte? Är inte så insatt i det här men det blir mero mer aktuellt :/
Tobbe,

nej visst, det är inte en helt äkta tjänst men den är precis lika lätt för användaren och det är ju därför man vill använda en telefontjänst.

Ytterligare 3% så tar de kreditrisken också. Vet du av någon factoringtjänst som är lika enkel så får du gärna säga till. Man är ju alltid ute efter att höja sina marginaler.

marty,

en äkta telefontjänst gör att räkningen kommer på telefonräkningen. I det här fallet kommer den som en separat faktura. För mig är det enkla förfarandet med att slå ett telefonnummer och ange en kod det som gör lösningen intressant.

/hpe
hpe123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-05, 11:44 #15
Medlem

Medlem

Samma här. För mig ser jag ingen större skillnad om kunden betalar en faktura eller sin telefonräkning. Hur anser ni att kunden ser på det? Kan de verkligen bli upprörda över skillnaden?
Oläst 2006-05-05, 14:24 #16
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by marty3d@May 5 2006, 11:44
Samma här. För mig ser jag ingen större skillnad om kunden betalar en faktura eller sin telefonräkning. Hur anser ni att kunden ser på det? Kan de verkligen bli upprörda över skillnaden?
Det är väl fakturaavgiften man hänger upp sig på i så fall (om det finns någon sådan). Att behöva betala två fakturaavgifter är nog inte så populärt.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-05, 14:34 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by HenSod@May 5 2006, 14:24

Det är väl fakturaavgiften man hänger upp sig på i så fall (om det finns någon sådan). Att behöva betala två fakturaavgifter är nog inte så populärt.
Hur menar du? Att betala 1. Telefonräkningen och 2. Fakturan för sitt köp?

Edit: Stavfel
Oläst 2006-05-05, 14:35 #18
Supermoderator

Supermoderator

Det är väl isf mer ekonomiskt att sätta upp en IVR-lösning där du tar emot samtalet på ett vanligt nr & använder uppringarens uppgifter / personnr / kundnr för att fakturera dem & kränga fakturan direkt till Acme, Kreditor eller något annat inkasso/factoringbolag. 8% och om du fortfarande har kvar kreditrisken är i mina ögon inte ett attraktivt alternativ, du har vanliga factoringalternativ på ca 3% genom att googla i 30 sekunder. Eller varför inte ta ett gratis SMS och plocka in personnret. Fördelen med äkta PSMS/betalsamtal är ju att operatörerna tar kreditrisken & att du når en betydligt yngre målgrupp (försök sälj en faktura som är utställd till en 13-åring..)

Bara för att klargöra mitt argumenterade: Jag har inget emot pay-read, det är en bra produkt de har, men om man är ute efter att pressa procenten i botten så kan man lika gärna göra det själv & klippa ytterligare 5%.
Oläst 2006-05-12, 15:21 #19
M. Johansson M. Johansson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
M. Johansson M. Johansson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by marty3d@May 5 2006, 11:44
Jag använder Pay&Read för kortbetalningar, och Viatel för telefonbetalningar. Pay&Reads telefonbetalning är enligt mig ingen telefonbetalning alls, utan en factoringlösning. De använder telefonnumret för att kolla upp ens adress, och skickar sedan faktura till en. Billigt, ja, men en pain in the ass för kunden, eftersom hela syftet med att betala med telefon är att man slipper fakturan.
M. Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017