Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Senast uppdaterad i Google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-20, 10:28 #11
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar

Det har inte så mycket med förändringen av innehållet att göra som antalet inlänkar.

Jag har en site som i snitt har 10 besök från Googles bottar/dag, innehållet uppdateras kanske 1/2 ggr/halvår.

Däremot har siten inlänkar från hela världen.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 11:34 #12
marty3d marty3d är inte uppkopplad
Medlem

marty3d marty3d är inte uppkopplad
Medlem

Ok, man kan då konstatera att antalet uppdateringar/inlänkar påverkar googles besök på sajten. Under tiden som tråden har pågått så har faktiskt Google uppdaterat flera av sidorna i sitt index, troligtvis för att jag har jobbat som en gnu för att få sajten i besökbart skick

Men då har jag naturligtvis en annan fråga:
Jag använder Google Analytics som analysprogg, finns det ngt sätt att se frekvensen av googlebots besök? På en gammal sajt använder jag ett eget analysverktyg som ser vilka bottar som har varit där, men om man vill se det på ngt annat sätt?

/Martin
marty3d är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 11:42 #13
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
man kan då konstatera att antalet uppdateringar/inlänkar påverkar googles besök på sajten.
Tyvär, de där påståendena härstammar från en lista med spekulationer som är flera år gamla. Antalet uppdateringar påverkar _inte_ antalet besök.
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 21:48 #14
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by zpD@Apr 20 2006, 11:42
Antalet uppdateringar påverkar _inte_ antalet besök.
I så fall undrar jag vad det egentligen är som styr krälningsfrekvensen. Slumpen? Jag har en liten sajt med ungefär fem inlänkar och med 21 sidor där 20 uppdateras kontinuerligt (drygt 100 gånger per dag) och en sida som är helt statisk. De första 20 sidorna brukar G, och flera andra robotar, kräla flera gånger om dagen, medan den statiska sidan blir krälad kanske en gång i veckan.

En av mina kunder har en sajt med ungefär 50 i stort sett helt statiska, lättkrälade och normenliga sidor med flera hundra inlänkar, de flesta från sajter som borde ha ganska hög trovärdighet. Den sajten blir krälad bara någon gång var tredje vecka i snitt, och trots att sajten har funnits i flera år är inte alla sidorna indexerade hos G (men väl hos alla andra sökmotorer).

Jag börjar mer och mer luta åt att Google har förväxlat sina algoritmer med en slumptalsgenerator.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 22:38 #15
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by zpD@Apr 20 2006, 11:42
Citat:
man kan då konstatera att antalet uppdateringar/inlänkar påverkar googles besök på sajten.
Tyvär, de där påståendena härstammar från en lista med spekulationer som är flera år gamla. Antalet uppdateringar påverkar _inte_ antalet besök.
Mja, precis som föregående talare har jag har knappt några inlänkar men sidor som updateras mycket frekvent. Jag har även en stagnerad mindre site (med ett gäng inlänkar) som G har glömt bort helt.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017