FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du behöver för övrigt inte ens köra Windows Server för att kunna köra webserver. Kör Apache, php och MySQL på icke-server-operativ om du vill, det rockar.
(erkänner att jag inte vet vad MS licensavtal säger om det. Licenser är mitt svarta hål, delvis för att jag föredrar open source för såna här tillämpningar..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Anledningen till att välja windows som webserver bör väl vara att man vill kunna köra ASP eller .NET och således vill man ha IIS som webserver. Jag har svårt att se någon anledning till att klämma in Apache under windows när den hör hemma i linuxmiljön.
Vad gäller Dell har jag hört på många håll att extra processor, mer minne, större diskar vad det än må vara är så dyrt. Listpriserna kanske inte är så låga; men köp allt samtidigt och se till att pruta - ordentligt. Vi betalar ganska lagom för våra dell-grejer.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Om ni kollar på hemsidan det gäller (för det är väl den?) http://www.orangehill.se så tror jag ni kanske kan ge en bättre uppskattning av vad han behöver för prestanda. Jag är tveksam till om det är motiverat med xeon, dualcore, flera GB minne osv...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den sidan borde ju platsa på vanlig shared hosting utan problem, tycker jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Smidigast är väl hyra någon dedicated server då så slipper man inversteringskostnader på en hel server direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Danielos, har SUN-burkarna rasat i pris? Det där priset var utan diskar men med plats för två hotswap-diskar när jag kollade. Tyvärr var det tvunget att ha deras hotswap-kassetter så det blev ganska dyrt i slutänden.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|