FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejhej!
Vill gärna veta vad som fördelarna och nackdelarna med Google Adsense och om de finns andra bättre alternativ? mvh, Anna ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Fördelar: pay-per-cklick, inte så dåligt betalt
Nackdelar: fult Alternativ: Double |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt mig så finns det inget bättre än adsense, dock är det ultimata att man blandar olika aktörer. Jag ser inga alls nackdelar med adsense, du tjänar pengar på att leverera relevanta annonser utan att behöva göra det jobbet själv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker Vikarien är för kategorisk. På rätt site är det klart snyggare än TD/Double-annonser och ger mer pengar. Var sak på sin plats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Stor nackdel: Du kan utan förklaring bli avstängd varpå dina intjänade pengar för upp till 2 månader försvinner...
*edit stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ingen som programerat en lösning för det än? Att adsense slutar visas när samma IP klickat 2ggr per dag eller så? Jag vågar inte lägga in adsense på alla mina sidor pga att någon konkurrent vill jävlas med mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv tror jag numer att detta är en stor del i G's explosiva framgång sista åren.
100 blåsta småkunder (som inte orkar ta strid) blir blåsta på 1000 :- i 100 länder varje år. Räkna på den ni...(då kanske det är lågt räknat??) **ursäkta off-topic** |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, visst MÅSTE det inte bli fult med Adsense-annonser, men hur många siter finns det inte nuförtiden som fullständigt förstör sin layout med Google annonser. Jag blir själv irriterad på att behöva läsa skiten överallt hela tiden.
Sen kan man diskutera om Google är så bra på att förstå innehållet alltid. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|