Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

TradeDoubler "Ingen referrer url"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-29, 13:44 #11
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Kanske finns någon som vet mer i detalj hur det går till?
Ja, jag har skrivit det i en annan tråd, men vad jag skrev var att man kan få TD att stänga av den kollen på hela sitt konto om man tex ska annonsera i ett nyhetsbrev.

Citat:
Kan det bero på att man har anmält bara http ://www.domän.se och inte även http ://domän.se
Ja, det är möjligt.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-29, 18:51 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Zed7@Jan 29 2004, 10:44
Citat:
Kanske finns någon som vet mer i detalj hur det går till?
Ja, jag har skrivit det i en annan tråd, men vad jag skrev var att man kan få TD att stänga av den kollen på hela sitt konto om man tex ska annonsera i ett nyhetsbrev.
jo fast som jag skrev här ovan så är det -inte- möjligt (längre?). var i kontakt med dem angående detta för ett par dagar sedan och fick höra att det inte var något de gjorde. vet inte riktigt vem du varit i kontakt med på Tradedoubler för detta eller vad din motivering var för att de skulle slå av den kontrollen. skulle däremot vara intressant att höra.

Citat:
Citat:
Kan det bero på att man har anmält bara http ://www.domän.se och inte även http ://domän.se
Ja, det är möjligt.
nej det är INTE möjligt att det felet beror på det - i de fallen rapporteras felet som "Referrer fel".
Oläst 2004-01-30, 02:37 #13
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
jo fast som jag skrev här ovan så är det -inte- möjligt (längre?). var i kontakt med dem angående detta för ett par dagar sedan och fick höra att det inte var något de gjorde. vet inte riktigt vem du varit i kontakt med på Tradedoubler för detta eller vad din motivering var för att de skulle slå av den kontrollen. skulle däremot vara intressant att höra.
Jaha, då har dom slutat med det. Det va iof några år sen när jag hade ett nyhetsbrev som dom gjorde det. Det enda jag kommer ihåg var att jag hade kontakt med någon som hette Åse...eller Åsa?

Citat:
nej det är INTE möjligt att det felet beror på det - i de fallen rapporteras felet som "Referrer fel".
Jaha.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-30, 21:26 #14
startbladet startbladet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
startbladet startbladet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Hej,

Tackar för all hjälp!

Har skrivit om hella hemsidan, nu fungerar ganska bra om mam stänger sin brandvägg som till ex. Norton internet security.

Men de flesta surfar bakom brandvägg som göra att referrer url:en inte skickas till TD.
Skulle varit bra om sajten kunde skicka automatisk referrer url:en till TD.

Vissa system tex bannerrotatorsystem, JavaApplets, besökarräknare och script som öppnar länkar kan störa länkarna på sidan och göra att referrer url:en inte skickas till TD. Då uppstår felet "Ingen referrer url" i din felrapport. Detta fel kan även uppstå om du testar länkarna lokalt i din dator när du arbetar med din hemsida eller lägger in en trackerlänk direkt i sökfönstret i browsern. Om klicket kommer till TD utan referrer så registreras det som ogiltigt då vi inte vet att den kommer just från din sida som du registrerat hos TD.

Mvh Ioan
www.startbladet.se
startbladet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017