Allt började med att jag såg på min sid statistik att två användare i communityt Snuttis.se använde mina bilder, direkt från min server. Jag betalade alltså för min bandbredd. Eftersom moderatorerna bemötte mig elakt så hänger jag ut dem.
Jag började att skriva i deras forum
Jag (alexz):
Citat:
Sön 18 jan '04, 19:20
Hej, användare 187101 publicerar bilder från min sida som jag inte tillåter, jag kan säga att det inte är alls kul när det drar grymt mycket bandbredd från den här användaren.
Skulle någon i crew kunna åtgärda detta?
Tack på förhand
|
MaStEr_Pr:
Citat:
Mån 19 jan '04, 07:01
Kan du vara mer specifik om vilken sida som är din och vilka bilder det gäller?
|
Jag:
Citat:
Mån 19 jan '04, 15:24
Alla bilder som är direktlänkade till TuvaNovotny.com från användarpresentationen.
|
Master:
Citat:
Mån 19 jan '04, 18:09
där har du fel alla kommer från olika ställen
|
Jag:
Citat:
Mån 19 jan '04, 18:20
Ja, jag har inte sagt motsatsen, jag vill ha bort alla bilder som är direktlänkade till TuvaNovotny.com.
|
Jag (igen):
Citat:
Mån 19 jan '04, 18:24
Nu har även användare 337501 missbrukat med att publicera bilder från min sida.
|
Sen damp det ned ett privatmeddelande från moderatorn Master_pr.
Citat:
Måndag 19:e januari 2004, kl 18:32
MaStEr_Pr: HUr skall jag veta vilka bilder som inte får lov att vara på presentationerna? hur vet jag att det är du som står bakom domänen?
|
Och så vidare:
Citat:
Måndag 19:e januari 2004, kl 18:55
alexz: Det är olagligt att använda copyright skyddade bilder utan lov. Bevisa att du står bakom siten. Gå in på användare 187101 och läs på bilden lite längre ned. Jag har bytt ut en bild där det står: Var vänlig att ta bort bilden från snuttis presentationen. //TuvaNovotny.com. Har jag bevisat tillräckligt? De bilder som ska tas bort är direkt hämtade från www.tuvanovotny.com.
Måndag 19:e januari 2004, kl 19:04
MaStEr_Pr: Bilderna är ju egentligen inte dina. Jag har sett massor utav dom bilderna på andra siter. Så du är inte ensam om att ha vissa bilder. Sedan att dom snyltar på din bandbredd spelar ingen roll. Du kan inte säga att dina bilder är copyright skyddade när dom finns på andra siter.
Måndag 19:e januari 2004, kl 19:08
alexz: Jag har fått godkännande från alla fotografer eftersom jag uppger vem fotografen är. Det gör inte era användare. Om ni inte gör något åt saken så gör jag något drastiskt åt saken.
Måndag 19:e januari 2004, kl 19:44
MaStEr_Pr: Du menar stort sett att om jag sparar ner bilderna på min hårddisk så begår jag då ett brott?
Måndag 19:e januari 2004, kl 20:39
alexz: Tack för att du har tagit bort bilderna. Jag har ingen aning vad du gör med bilderna sen, det bryr jag mig inte om. Men så länge ingen tar bandbredd från mig så kommer jag inte att klaga. För bandbredd kostar pengar och ni måste ta ansvar för de bilder NI publicerar på eran hemsida.
Måndag 19:e januari 2004, kl 20:46
MaStEr_Pr: Där har du FEL! Vi tar inget ansvar för det ANVÄNDARNA publicerar på sin presentation. Det är upp till var och en utav ANVÄNDARNA att ansvara för. Men vi ser endast till att det är lagligt material. Du svarade inte på min fråga: att om jag sparar ner bilderna på min hårddisk så begår jag då ett lagbrott?
Igår, kl 20:29
MaStEr_Pr: Jag skiter i din sajt. Du skall inte ge dig på någon som inte har med din sajt och göra utan den som tar bilderna. Angående nedladningen. Hade du sagt att man inte får lov att ladda ner bilderna så hade alla brutit mot den reglen iom att man måste ladda ner för att kunna kolla på den i webläsaren.
|
Inom en snar framtid försvinner en användare från Snuttis.se.