FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi tecknade ett test abbonomang på Bra Film i Januari.
Bokade 3 filmer i deras lista, fick en film levererat. Denna film tittade vi på och skickade tillbaka på 3 dagar. Efter det väntade vi på nästa film, men det kom ingen på länge. Vi tänkte inte mer på det. Förra månaden kom det 2 fakturor från Bra Film. Jag mailade och bestred dessa då jag inte fått mina 4 gratis hyr filmer som jag skulle få. Dom sa att jag inte skickat tillbaka min första film, så dom har inte skickat någon ny. Jag sade upp abbonomanget omedelbart. Då mailade dom mig och sa att abbonomanget löper vidare tills dom fått den första filmen, (som jag skickat tillbaka för över 1 månad sedan) Idag kommer det en ny faktura från dem. Samt meddelar dom att det läggs på 50:- per faktura i påminnelseavgift från den förra räkningarna. Hur skall jag gå tillväga med dessa utpressare? Skall jag genom mitt företag skicka en motfaktura till dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du har bestridit första fakturan så kan dom väl inte via lag skicka någon mer faktura?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På detta svarade dom så här.
Kravet kvarstår då vi inte fått tillbaka sista filmen. Månadsfakturor kommer att fortsätta att skickas till dess att filmen är returnerad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Jag tror inte att det räcker att bestrida en faktura, då skulle alla göra så och ingen skulle betala något.
hade jag vart du hade jag ringt och bett om att prata med någon ansvarig där och förklara händelsen istället för att maila med anställda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eftersom det tar ca 48 timmar för dem att svara på ett mail, så har personen ifråga säkert haft en dialog med ansvarig om detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
När det gäller såna saker så söker jag alltid upp den som är ansvarig istället för gå igenom folk som ändå inte kan fatta beslut. Brukar fungera bäst så.
48 timmar kan även bero på mängden mail som skall besvaras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, behandlar dom kunderna på detta viset, så måste dom få en jäkla massa email.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
ur deras synpunkt så är du skyldig de en film och som företag vill man få tillbaka sin vara eller få betalt för det, inga konstigheter. Att posten har slarvat eller att deras rutiner har brustit är än annan sak, men jag tror inte att de släpper det på ett mail. Ring å prata med nån beslutsfattare så löser det sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag känner varken att jag har tid eller ork med sådana saker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Då kommer de nog att fortsätta skicka fakturor och beloppet kommer att växa, kan vara värt att lägga nån minut på att prata med de. Då det handlar om missförstånd.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|