FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill kunna köra bil på gengas (med modern teknik), biogas, sågspån, gamla träskor och vad f-n som helst. Problemet är bara att så fort något nytt billigare drivmedel uppfunnits är det nån där och hittar på en skatt för att göra det dyrare igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Var tal om polen och bensin priset där, nu ska jag ta upp Turkiet och bensin priset där ligger den på ca 16kr litern och medel lönen är ca 6000 kr! Så gnäll lagom jag har bil och använder den, jag personligen tycker att det svider lite i plånboken varje gång man tankar. Tycker fortfarande bensinen kan gå uppemot över 20kr/litern Jämför man med Turkiet skulle vi ha ett bensinpris på över 30 kr/litern för att det ska vara jämnt. Detta kanske kommit i tidigare inlägg men pallade bara igenom hälften=) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag var i Argentina förra året kostade bensinen 4 kr litern.
Höj även skatten på kött. Världens köttproduktion släpper ut mer än världens samlade flygtrafik. Forsätt höj skatten på E85 så att det produceras mat i stället för bränsle. Osv. Sedan går det även att ta en diskussion om miljövänligt som affärsidé kontra naturlig avsmältning av polarisarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
||||
|
Jag vill kunna köra bil på vatten
![]() (vedbilar fanns ju under 30 eller 40 talet, en volvo modell i få exemplar). Kolla in detta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Däck är snordyrt och ska du ha en udda dimension är de ännu snordyrare. För att inte tala om trafikförsäkringen. Varför ska jag betala för att andra kör och krockar hela tiden? Men visst håller jag med om att beskattningen på bensinen är helt vansinnig. Själv tycker jag att det helt bör omarbetas. Bort med bilskatten och skatt på skatten på momsen på skatten på drivmedel. Sen lägger man bilskatten + miljöavgift och sedan moms på drivmedlet. Då betalar alla för den mängd skit de släpper ut och inte som nu där alla får betala lika mycket oavsett om man kör lite eller mycket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
|||
|
Höj bensinskatten till 20kr/liter så ska ni få se på snabb utveckling av bättre bränslen och bilar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
2. dyrt att köpa nya däck? testa att köpa däck till min bil, så kommer du tycka att dina är gratis :-) 3. Varför ska jag betala för att andra kör och krockar hela. Varför ska andra betala om du krockar? nää du, tillbaka till ritbordet och tänk vidare lite innan du skriver ner dina tankar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |