FAQ |
Kalender |
![]() |
#101 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar om det hjälper men har iallfall anmält hela familjen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag inte läst alla inlägg här men det skulle vara intressant och veta hur många av de som anser bensinskatten vara vettig faktiskt har bil själv eller betalar för bensinen själv. Eller är låg/medel inkomstagare för den delen.
Självklart så är miljöaspekten en bra nog ursäkt i många fall, men sålänge det inte finns vettiga bra alternativ, som alla kan anpassa sig till, är bilen och bensinen ett måste för svensson. Och i detta läge är det inte hållbart för många när bensinen kostar så pass mycket som den gör idag. Orkar inte dividera med massa siffror och statestik, det är bara min åsikt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade min gamla topic...
Helt sjukt att besinen är uppe i de otroliga priser som jag skrev för 2 års sedan... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
De är väll snarare högre? 11.05kr/l skrev du, är väll över 13kr/l nu.
Det har hänt lite med utvecklingen. Hybrider på frammarch vilket är positivt. Utvecklingen går framåt. Väntar bara på att de ska komma något alternativt bränsle. Det kanske är påväg: http://www.youtube.com/watch?v=KZOsOB3z3IE...related&search= http://www.youtube.com/watch?v=yIk0JH4khb8...knare.se/?p=535 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
|||
Medlem
|
Sluta gnäll på bensinpriset nu.
Har ni räknat på hur stor del av erat bilägande bensinen verkligen utgör? Skatt, försäkring, service, däck, övriga reparationer, ev lån, värdeminskning är bra mycket dyrare än bensinen. Sug på den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Absolut, jag tycker de är bra att bensinen kostar. Allt för att driva fram alternativa bränslen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
|||
Medlem
|
En annan poäng med biltullarna är att dom sparar liv genom att förbättra luften i staden något som i sin tur ger samhällsekonomiska vinster.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur då? Det är mer köer i stan än någonsin.
Men helt korrekt, bensinpriset är en liten andel av kostnaderna för bilägandet, speciellt om man kör nya bilar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att det inte genom lagstiftning och subventioner premieras att skaffa bilar som passar bättre ur miljösynpunkt (förutom en löjlig miljöpremie) är minst lika groteskt. Jag tror nog inte riktigt att höjt bensinpris räddar världen. Finns inga alternativ kommer det i alla fall bli bensin....
![]() |
![]() |
#110 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är den att blir ett pris högre och högre så ökar de intresset att hitta något annat som kan utföra samma uppgift till ett billigare pris. Och som de ser ut idag så är de bara miljövänligare alternativ som framträder.
Dvs ett högre bensinpris driver på utvecklingen till miljövänligare alternativa bränslen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|