FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På en av mina sidor har jag PR4.
Alla mina undersidor hade jag PR3 innan jag gjorde en ändring. Nu har jag PR0 Ändringen jag gjorde var att undersidorna lades i mappar med en index fil i varje mapp. Innan var det tex: www.domän.se/filen.php När är det: www.domän.se/mapp/index.php men i adress fönstret står det endast: domän.se/mapp/ Kan jag förvänta mig att google uppdaterar min PR nästa gång, eller har gjort en tavla som gjorde om sidan på detta viset? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
goolge kommer att uppdatera....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du skapat en redirect från de gamla till de nya adresserna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kanske skall göra det? Vad är det nu man skriver isåfall i filen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du vill ha kvar din PageRank räcker det inte med att endast göra en redirect som jag förstår det hela. Du bör skicka en 301 Moved Permanently header tillsammans med din redirect.
I PHP skulle det kunna se ut såhär: <?php header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently'); header('Location: http://www.dinsite.se/dinsida.html'); exit(); ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En förklaring kanske kan vara på sin plats åxå, iom att du har flyttat filen till en ny kataog så har du enligt Google raderat den gamla filen och skapat en ny.
Den nya filen har alltså varken PR eller annan history som kan ge den något värde ur den synpunkten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|