FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har tänkt o öppna ett utländskt bankkonto, helst helt anonymt men det verkar ju vara lite problematiskt. Ett konto i Schweiz har jag hört är den bästa lösningen eftersom de har väldigt hög sekretess. Är det någon kan ge mig tips på vart jag ska vända mig, har redan råkat ut för ett bluffbolag..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med tanke på att det bör röra sig om rätt mycket pengar för att det ska vara värt det är väl det bästa att boka ett möte med valfri bank och åka ner till Schweiz för att reda ut allt på plats. De flesta schweiziska bankar har även kontor i New York vad jag förstått.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oftast har den bank du använder i sverige, någon typ av filial i ett hög-sekretess-land.
Således bör du inte behöva oroa dig för frågan du ställer. Din bank borde istället automatiskt kontakta dig när det är dags. (Om det inte är så att du ska ägna dig åt direkt kriminell verksamhet. Då är vi inne på andra spår som inte hör hemma här och metoden blir en annan.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
HSBC har en filial i Stockholm knuten till deras bank i schweiz. Personalen där nere pratar svenska och de är i sverige ganska ofta om man vill träffa dem här.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som Jonny skriver, det ska röra sig om MYCKET pengar för att det ska vara värt det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad jag förstår så letar prime_66 efter ett ställe där man kan öppna anonymt konto.
Svaret på det är att leta sig utanför EU. Även Schweiz har anpassat sig och lämnar ut uppgifter hit och ditt om någon myndighet kräver det... dock sker det inte systematiskt (ännu iaf, men det lär komma ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan vända dig till en bank på Åland. Inte anonyma konton, men högre sekretess än i Schweiz.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/hpe |