FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag kan mycket lite om Flash så jag hade inte tänkt ge mig in på avancerade saker, men en sak som jag tror inte är så avancerad men som jag ändå inte kan är detta: En bild som startar med oskärpa och sedan växlar lite skärpa (så att det ser ut som den söker rätt skärpa) och slutar med bildens riktiga skärpa. Till detta ska jag lägga till ett ljud också. Hur gör man? Använder Macromedia Flash Professional 8 (Engelska) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lättast är nog att ha två bilder, en som är skarp, och en som är oskarp. Sen gör du en alpha tween mellan dem. I senaste flashversionen går det dock att använda pixelfilter direkt i flash, så det går att göra detta med actionscript. Dock vet jag inte exakt hur man gör, men det lär finnas något färdigt script att söka reda på.
guide (tween) guide (filter) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur lägger jag till ljud?
Och vart kan jag hitta gratis ljudklipp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag hur man lägger till ljud och jag har letat förbrilt efter det ljud jag söker efter men inte hittat. Jag vill ha ett ljud som påminner om en snabb scanner ungefär. Diskret, ljust space:at ljud som söker efter skärpa. Man ska höra automatiken.
Någon som har det ljudet eller har ett tips på hemsida där jag kan leta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
finns en hel del ljud o annat trevligt på flashkit
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja men de står typ att de ska finnas flera tusen ljud i en kategori sen när man går in i kategorin så finns bara några stycken.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|