FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har länge funderat på att genomgå en ögonoperation. Här om dagen råkade jag snubbla in på perfektsyn.se och efter att ha läst igenom allting på sidan så lät det riktigt bra. För ca 16000kr få allt det som erbjuds i jämförelse med minst 25000kr som det skulle kosta i Sverige.
Idag bestämde jag mig dock för att söka lite efter "perfektsyn" på google i hopp om att hitta några referenser. Tyvärr hittar jag inte någon alls som ens skriver om dem. Däremot hittar jag att ägaren är medlem på diverse forum (wn, flashback, alltomtv) + lite annat som gör att det känns "oseriöst". Vad får ni för uppfattningen vid en sökning på "perfektsyn" på google? Det är ju trotts allt ändå ögonens öde man lägger i någon annans händer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
...Att jag inte skulle åka till Turkiet för att fixa mina ögon för att tjäna 9 papp utan personliga referenser.
Antagligen inte med personliga referenser heller men det är ju en annan historia. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle överhuvudtaget inte operera ögonen risker vid ögonoperationer.
Har haft glasögon sedan lång tid tillbaka, men aldrig att jag tar chansen om det bara gäller att slippa glasögonen eller korrigera något. Om det finns risk för att synfelet förvärras och kan leda till blindhet eller så pass nedsatt syn att det blir svårt att fungera som man är van vid, ja ok men då är det en annan sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Frågan är väl också hur startk synfel man har. Tar jag av mig glasögonen så känner inte jag igen folk på 10-15m håll. Problemet kommer vid badhus, stranden, skidåkning (alpint) osv... där glasögon inte är en möjlighet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Edit: Dessutom går glasögon att få med specialslipning så man slipper "flaskbottnar" numera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fredrik!
Åk dit å kolla läget, förmodligen är det mer imponerande ställe än vad de flesta tror/säger här på WN. Är det uselt där (kliniken) så åk hem! För övrigt tror jag nog att du kan åka till polen och göra detta för samma summa som i turkiet om inte lägre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan annars varmt rekommendera Medocular i Malmö (där jag opererade just ögonen med LASIK för snart 5 år sedan för att slippa närsynthet!
![]() Men som sagt, det kostar mer i Sverige än utomlands.. Danskarna är annars tydligen väldigt pigga på att åka just till turkiet för ögonoperationer eftersom man kan spara så mycket... Länk: http://www.medocular.se/foretaget/kl...lmo/index.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja om du nu prompt måste låta någon karva i ögonen på dig så är det nog bättre att söka lite på klinikens och läkarens namn i google istället för den som förmedlar kontakten. Namnen framgår på webbplatsen.
Kombinerar du sökningen med forum får du en hel del träffar där de tydligen finns med. Att kunna turkiska är en fördel men mycket står på tyska såg jag vid en hastig titt. Men vad det står tittade jag inte på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har sett på CBS och läst i några tidningar om ett av världens bästa sjukhus. Det finns i thailand. De har bästa servicen enligt dessa tidningar (3 st jag läst) och framtiden ser otroligt ljus ut för dem.
Jag är inte 100% men jag tror det är denna (var något år sen jag kolla sist); http://www.bumrungrad.com Din operation kostar; http://www.bumrungrad.com/htm/eng/main.asp...id=OPTH%204.6.2 ca 11 tusen kronor. Flesta av läkarna är utbildade i USA och du får välja vem du vill ska göra operationen, all info finns på deras hemsida. Kombinera semestern med detta. Många amerikaner som åker dit. Rekommenderas starkt, behöver jag operera mig skulle jag åka dit. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|