FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har en liten fråga. Om man har flera domäner till en och samma sida. Hur reagerer sökmotorerna(framförallt google) på det?
Iof finns PR och sånt men vore bra att veta säkert vad som händer. Funderar nämligen på om jag bara ska peka ett par domäner mot min index-sida eller använda domänerna som extra "riktiga" adresser. Är lite rädd att google ska se detta som fusk... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Frågan är varför du ska ha alla domänerna på google. Vad fyller det för funktion? Man söker på kalle och får 10 träffar som alla leder till samma sida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Har kollat upp det lite och det är bara slöseri på domäner.
Om man byter adress som när SWN bytte till WN eller saker likt som wn.se leder till webmasternetwork.se kan man lösa det genom att köra Status: 301 Moved Permanently. Då är det ok enligt google för man följt uppmaningarna på google's webmaster faq. Så här skulle man kunna skriva det i Perl #!/usr/bin/perl print "Status: 301 Moved Permanently\nLocation: http://www.dinhuvuddomän.tld/\n\n"; exit; Spara undan koden i ex index.cgi ladda upp den på servern med chmod 755 och du är "home free". Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Jag tänkte inte lägga till dem frivilligt på google men det finns ju viss risk att googles spindel hittar domänerna... Citat:
Vad jag ser så har jag 3 alternativ: 1. bara peka domänerna mot min index sida med t.ex "Location" 2. använda domänerna som extra domäner. dvs att de är ihopkopplade med mitt ip på något mystiskt sätt så man kan använda doman1.com/sida/sida.php, doman2.com/sida/sida.php & doman3.com/sida/sida.php.(ni faattar grejen) Det var mest detta jag var rädd att google skulle se som fusk. 3. skita i det helt och låta domänerna rutna på nic-se.se... Men vaaad ska jag välja!? Har inte blivit mycke klokare av nuvarande svar... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Efter gränsen är nåd kommer boten hantera det som spam = mycket meningslöst. Vart gränsen finns varierar från månad till månad. Citat:
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Att ha 4 domäner till en sida känns lite som att leka med döden... Har väll fått åtminstonde 20.000 besökare från google och jag hade tänkt fortsätta med det... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|