FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag förutsatte att den utomstående var/hade ett företag. Annars blir det inte så roligt nej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen undrar jag lite i vilken värld vi lever i om en företagare kan tänka sig att gå in med riskkapital för att sedan få avkastningen utbetalad svart? Men för att kommentera ursprungsfrågan så tror jag att det finns många som är intresserade av att få kapital i ryggen för att dra igång alt. utveckla sin tjänst. Ser ingen egentlig skillnad mellan att investera i en sajt (som antagligen måste bolagiseras vilket tydliggjorts i diskussionen ovan) eller att investera i ett bolag för att senare dra sig tillbaka med en avkastning på insättningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Låt oss säga att A&B vill driva en site tillsammans, A aktivt och B passivt. För att möjliggöra att A tillhandahåller pengar för att kunna få ut en vinst kan man upprätta ett låneförhållande där A lånar ut pengar till B med inteckning i webplatsen. Nu finns det inga standardförfaranden för inteckningar i webplatser som det gör för fastigheter men det borde vara möjligt. Syftet är sedan att villkora räntan mot avkastningen för siten. Den beskattas då som inkomst av kapital, dvs 30%. Det bästa är givetvis ett AB, alt Ltd, förhållande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |