Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köper sajter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-21, 14:56 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Är intresserad att köpa sajter i första hand i följande kategorier:
-Community
-Köp och sälj sajter
-Bostadssajter
-Motorssajter

Har du något av intresse så tveka inte att sända ett mail.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 15:24 #2
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Vad talar vi om för budget?
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-21, 22:18 #3
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag är också intresserad av communitys med 10 000+ användare.

Budget 1-100 000:-
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-22, 09:39 #4
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Originally posted by Henrik@Mar 21 2006, 16:24
Vad talar vi om för budget?
Har inte satt någon speciell budget för detta så alla pm/mail tas tacksamt emot.
Oläst 2006-03-22, 23:11 #5
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Jag är lite nyfiken i att investera i hemsidor. Om jag förstått det rätt så brukar priset ligga ungefär på den summa som man kommer tjäna in efter 10 månader på reklam osv förutsatt att sidan håller samma nivå. Då bör man rimligtvis räkna bort utgifter för exempelivs webhotell osv.

Jag skulle vilja veta lite om vad det kan kosta för att underhålla en större sida med kanske 10 000 besökare per månad. Låt oss anta att det är en sida som inte behöver jättemycket underhåll, jag har fått för mig att en community eller ett forum, där de utnämnda moderatorerna sköter det mesta av den biten.

Jag är alltså intresserad av att investera i en hemsidor och inte behöva sköta och greja med dom så mycket så vad har ni att föreslå. Är det t,ex vanligt att låta föregående ägaren fortsätta sköta sidan, mot en procentdel av vinsten, eller någon annan som kan det bra? Skulle kanske någon här vara intresserad av något sånt.
Vad innebär det i såfall för risker, jag menar så inte personen går och tar sidan som sin egen om han får för stor tillgång till webhotell osv...
The Blackjacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-23, 10:56 #6
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Originally posted by The Blackjacker@Mar 23 2006, 00:11
Jag är lite nyfiken i att investera i hemsidor. Om jag förstått det rätt så brukar priset ligga ungefär på den summa som man kommer tjäna in efter 10 månader på reklam osv förutsatt att sidan håller samma nivå. Då bör man rimligtvis räkna bort utgifter för exempelivs webhotell osv.

Jag skulle vilja veta lite om vad det kan kosta för att underhålla en större sida med kanske 10 000 besökare per månad. Låt oss anta att det är en sida som inte behöver jättemycket underhåll, jag har fått för mig att en community eller ett forum, där de utnämnda moderatorerna sköter det mesta av den biten.

Jag är alltså intresserad av att investera i en hemsidor och inte behöva sköta och greja med dom så mycket så vad har ni att föreslå. Är det t,ex vanligt att låta föregående ägaren fortsätta sköta sidan, mot en procentdel av vinsten, eller någon annan som kan det bra? Skulle kanske någon här vara intresserad av något sånt.
Vad innebär det i såfall för risker, jag menar så inte personen går och tar sidan som sin egen om han får för stor tillgång till webhotell osv...
Det har redan skapat tråd om detta så varför lägga det i en tråd som jag har skapat?
Oläst 2006-03-23, 10:59 #7
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Webm@ster
Citat:
Ursprungligen postat av The Blackjacker

Det har redan skapat tråd om detta så varför lägga det i en tråd som jag har skapat?
Jag gissar på att personen i fråga tyckte det kändes onödigt att skapa en ny tråd för dylika funderingar
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-23, 11:07 #8
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mattias
Citat:
Originally posted by -Webm@ster@Mar 23 2006, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av The Blackjacker

Jag är alltså intresserad av att investera i en hemsidor och inte behöva sköta och greja med dom så mycket så *vad har ni att föreslå. Är det t,ex vanligt att låta föregående ägaren fortsätta sköta sidan, mot en procentdel av vinsten, eller någon annan som kan det bra? Skulle kanske någon här vara intresserad av något sånt.

Jag gissar på att personen i fråga tyckte det kändes onödigt att skapa en ny tråd för dylika funderingar
Ja det här handlar inte om några investeringar utan att köpa hela sajter, inget delägarskap.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017