FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är intresserad att köpa sajter i första hand i följande kategorier:
-Community -Köp och sälj sajter -Bostadssajter -Motorssajter Har du något av intresse så tveka inte att sända ett mail.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad talar vi om för budget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är också intresserad av communitys med 10 000+ användare.
Budget 1-100 000:- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är lite nyfiken i att investera i hemsidor. Om jag förstått det rätt så brukar priset ligga ungefär på den summa som man kommer tjäna in efter 10 månader på reklam osv förutsatt att sidan håller samma nivå. Då bör man rimligtvis räkna bort utgifter för exempelivs webhotell osv.
Jag skulle vilja veta lite om vad det kan kosta för att underhålla en större sida med kanske 10 000 besökare per månad. Låt oss anta att det är en sida som inte behöver jättemycket underhåll, jag har fått för mig att en community eller ett forum, där de utnämnda moderatorerna sköter det mesta av den biten. Jag är alltså intresserad av att investera i en hemsidor och inte behöva sköta och greja med dom så mycket så vad har ni att föreslå. Är det t,ex vanligt att låta föregående ägaren fortsätta sköta sidan, mot en procentdel av vinsten, eller någon annan som kan det bra? Skulle kanske någon här vara intresserad av något sånt. Vad innebär det i såfall för risker, jag menar så inte personen går och tar sidan som sin egen om han får för stor tillgång till webhotell osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |