FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Om man har en sida som visar roliga filmer. Vilket format är då bäst att använda? I de flesta fall använder de stora sidorna .wmv vilket jag tycker är bäst. De finns några som hävdar att .mov är bättre. Vilket är egentligen bäst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag gillar .mov bättre än .wmv. Det kanske beror på att Windows Media Player aldrig vill sig med Firefox för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
wmv funkar bara i Windows Media Player, mov funkar bara i Apple Quicktime. Bäst är naturligtvis att använda ett format som funkar överallt. Nu jobbar jag mest med musik, men jag hör för mig att .mpg är ett standardformat för film.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Annars kan man alltid köra Flash för att visa film.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Flash alla gånger! Annars är nog en kombination av DivX/Xvid och WMV hyffsat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör flash (.flv) på min sida när jag lägger in roliga filmer!
Detta främst för att besökarna inte skall ladda ner filmen utan istället återkomma till sidan för att se den roliga filmen och eventuellt kanske hitta något intressant bland annonserna! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Flash tycker jag är bäst fast då vet jag inget gratisverktyg ännu för att konvertera ett vanligt filmformat till flash. Nackdelen med flash (för mig) är att många använder formatet för att lägga upp jobbig reklam vilket lett till att jag installerat en flashblockerare (min bästa vän just nu) samt blivit mer intolerant mot animerade giffar. Tror att fler och fler börjar använder dessa blockerare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|