Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bulldogg.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-17, 19:49 #1
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Bulldogg.se börjar ta form så smått. http://www.bulldogg.se är adressen. Tar gärna emot era åsikter och tankar om sidan.

/Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-17, 20:23 #2
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Puh vad aktiv du är då

Ris
Lite mer i title kan du väl ändå få in?
Kanske lite i petigaste laget, men när man går in på den engelska versionen så "studsar" de tre hundarna överst på sidan lite i sidled, iof texten ovanför också.
Sedan tycker jag inte att helsidesscroll är snyggt eller kundvänligt, föredrar att menyerna finns med oavsett om man scrollar ned på sidan.
Länkfärgen är jag lite tveksam till. Vore det inte bättre att anpassa den färgmässigt till Adsense (eller tvärtom)?
Texten "Bulldogg.se gör det enkelt att hitta bulldoggsidor." är lite svår att förstå. Vad menar du?
Var hittar man sidorna om bulldoggar?

Ros
Tycker att highlight-effekten när man för muspekaren över textpartierna är snyggt och effektfullt.
Texten Bulldog överst ger ett mäktigt intryck, man studsar till lite. Effektfullt (eller för stort och skrikigt som några kommer säga)
Färgsättningen ligger i huvudsak i ton vilket ger ett bra intryck.

Japp det kom jag på vid en titt.

(När tänker du göra en sida om Jack Russell terriers? Då kommer du få mer hjälp än vad du kan ana.)

Edit:korr
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-17, 21:20 #3
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Tack hubbert du är en klippa!

Ja, det studsar lite och kränger på skutan. Ska kolla över css-filen och se vad jag kan skruva med där. Antagligen ngn. liten storleksangivelse som jag har missat.

Title: Labbar lite med SEO på bulldogg.se Vill gärna utvärdera vad en exakt title har för resultat jmfrt. med flera nyckelord i title, har också lagt höger menyn efter vänstersidan i koden. (kanske därför det studsar lite grann?) Lite SEO-labbande m.a.o.

Jack Russell! Tro det eller ej men jag har faktiskt fött upp JRT:s på det glada åttiotalet. Trevliga små rackare. De kommer med i terrierkennel.se som är ett vilande projekt f.n.

Sidor om bulldoggar hittar man på bulldogg.se -Det var det jag menade i alla fall, kanske har du rätt i att det är lite otydligt. Hmm... Ska klura på det.

Länkfärgen kommer att ändras, jag känner också att den inte är rätt f.n. Färger är alltid ett dilemma för mig.

Helsidesscrollen får vi nog leva med en stund, jag vet inte hur det är möjligt med någon annan lösning i XHTML 1.1 Strict. (Ligger sömnlös för att google-search inte validerar.) Hittar jag en lösning så ska jag anamma ditt tips.

Tusen tack! Nu har jag fått lite att tänka på.

/S
Oläst 2006-03-17, 21:48 #4
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Helsidesscrollen får vi nog leva med en stund, jag vet inte hur det är möjligt med någon annan lösning i XHTML 1.1
Hm går det inte med "div class" eller vad nu det skall kallas för, validerar i alla fall på HTML 4.0. Varför behöver du köra XHTML 1.1?

Citat:
Jack Russell! Tro det eller ej men jag har faktiskt fött upp JRT:s på det glada åttiotalet. Trevliga små rackare. De kommer med i terrierkennel.se som är ett vilande projekt f.n.
Det ser jag fram emot. Har lite bilder på Emma, vår 14-åriga tik, som du kan få använda. Lika pigg som en valp enda skillnaden är att det sovs och sträcks på benen lite mer.
Oläst 2006-03-17, 22:05 #5
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by hubbert@Mar 17 2006, 22:48
Citat:
Helsidesscrollen får vi nog leva med en stund, jag vet inte hur det är möjligt med någon annan lösning i XHTML 1.1
Hm går det inte med "div class" eller vad nu det skall kallas för, validerar i alla fall på HTML 4.0. Varför behöver du köra XHTML 1.1?

Citat:
Det ser jag fram emot. Har lite bilder på Emma, vår 14-åriga tik, som du kan få använda. Lika pigg som en valp enda skillnaden är att det sovs och sträcks på benen lite mer.
Jag trodde du menade en i-frame. Tror inte detta finns i XHTML men är osäker ska kolla. Är inbiten fiende till allt som är med frame. Men kollar som sagt. XHTML är ren snobbism från min sida. Jag vägrar vara en "tabell-layoutare"

Åhå, 14 år det var inte illa. och pigg som en nötkärna dessutom. Fantastiska hundar! Tävlade en del i konstgryt med mina Russlar, inte kul att vara grävling när en JRT fattar humör.
Oläst 2006-03-17, 22:15 #6
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Jag vägrar vara en "tabell-layoutare"
Jag kör en del i tabeller (ok en hel del då) men du kan köra det utan tabeller också.
(såja nu kommer du nog få en del förslag från de som har bättre koll på det här med scroll utan vare sig tabeller eller framar)

Citat:
Åhå, 14 år det var inte illa. och pigg som en nötkärna dessutom. Fantastiska hundar! Tävlade en del i konstgryt med mina Russlar, inte kul att vara grävling när en JRT fattar humör.
Grävlingar har hon inte klippt men råttor/möss och kråkfåglar. Trastar, starar och bofinkar är däremot ok.
Oläst 2006-03-24, 00:14 #7
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by hubbert@Mar 17 2006, 22:48
Citat:
Stupid me...
Ibland ser man inte det självklara. Naturligtvis var det bara att kladda in en CSS-box med scroll. Det förkortade i alla fall "scrollsträckan" betydligt. Den enklaste lösningen är ibland den svåraste att finna. ^_^
Oläst 2006-03-24, 07:19 #8
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Men ... fortfarande "dubbelscroll" vilket JAG VÄGRAR besöka fler gånger ... och jag är inte ensam om det. Det är det absolut värsta som finns, att få "dubbel scroll" på sidan då det genast blir svårscrollat med "hjulet" :P

Lite Off-topic:
Ett annat litet "påstående" ... 1 av raserna är inte FCI-ras medans de 2 andra är det ...
Undrar ... går det att regga American Bulldog i SHK? och hur går det för "jänkarna" att få rasen FCI-klassad?

cya,
/PatrikB
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-24, 09:11 #9
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Jo, jag sitter och filar på det just nu. Vet f*n inte hur jag ska kunna lösa det utan att dela upp raserna i flera undergrupper. Jag kladdar på... Ge mig en kopp java, lite tobak i pipan och ett par timmars sömn bara så...

Hehe... Från en hundmänniska till en annan: Det är fullt världskrig just nu! Franska Bulldoggsklubben är på krigsstigen och jag har fått flera upprörda telefonsamtal om hur vi kan ha med de icke-SKK godkända Amerikanska Bulldoggarna på sidan. Det är en vanlig uppfattning hos tanterna att icke-SKK godkänd = Blandras = Hemska mördarhundar o.s.v. Jag har ju vadat ett par år i pitbullträsket, så jag är inte speciellt överraskad över reaktionerna från "rosettjägarna".

Ambull reggas i SHK, yes. Den svenska ambullkretsen vill inte ha FCI/SKK-godkännande. (I.a.f. de jag har pratat med.) De är rädda att arbetsförmågan/aveln ska gå förlorad och att ambullen blir en utställningsras. Hur det är och går i den stora världen har jag ingen större aning om. Jag vet i alla fall att en Amerikansk Bulldogg är en Bulldogg, kanske t.o.m. mer bulldogg än de andra? Kolla in http://www.abcsweden.se och http://www.amerikanskabulldogklubben.se där finns det en hel del att hämta.
Oläst 2006-03-24, 09:21 #10
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Inga åsikter om sajten men seriöst, vad har du för webbhotell? Går ju segare än sirap och jag sitter på en 2x100Mbps lina här.
ccato är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017