FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Som svar på att II-stiftelsen stängt av Crystone som ombud för se-domäner chocksänker nu Crystone priset på domänerna till 69 kronor. "
Idg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
haha ska handla lite nu
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla in deras reklam på http://www.thepiratebay.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför har de blivit avstängda, någon som vet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror nog NIC-SE bara tänker vilka idioter då dom ändå får fullt pris för domänerna.
Samtidigt skriver ju dom att dom att dom kommer fortsätta att använda andra ombud som företagen dom köpt upp har. Fast hindrar ju inte NIC-SE stänga ner dom med då allt är samma koncern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan ju diskutera om det är fel av crystone eller om felet ligger hos IIS & dess teknik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu är inte jag ombud, men vad jag förstod så var informationen man gick ut med att begränsningen var per MTA (mailserver) och inte per ombud.
Det hade givetvis gått att begränsa per ombud redan i mottagande mailserver om bara viljan (eller kunskapen?) funnits hos IIS. Visserligen gick man också ut med en rekommendation om att systemets stabilitet kunde påverkas om ombuden skulle använda flera mailservrar för att kringgå den tekniska begränsningen varför man avrådde från detta. IIS kunde ha skyddat sig tekniskt och IIS kunde också ha skrivit ett ombudsavtal som var tillräckligt omfattande och långtgående. Det känns inte som någon överraskning att någon skulle utnyttja systemet. Även om 800 mailservrar, som IDG skrev, låter väl mycket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Innan man börjar handla en massa domäner från Crystone ska man vara medveten om att dom alltid tar ut en fakturaavgift på 45 kr exkl moms, så loopia är fortfarande 4 kr billigare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Min första tanke var att schysst nu slipper jag deras administrativa avgift, men jag när jag fick fakturorna så noterade att det var en administrativ avgift på varje faktura trots att jag hade försökt beställa alla domännamn på en gång, så 45:- blev helt plötsligt 180:- extra. Dock så fungerade det hela ganska bra så där har jag inget att klaga på, dock så blev det lite dyrare än vad jag hade tänkt mig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|