Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Backup

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-15, 18:15 #1
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Hejsan,

Backup är ju rätt viktigt viket man alltsomoftast kommer till insikt om sent.

Hur handskas ni som har dedikerade servrar med mycket kodinnehåll och frekventa ändrigar med detta
när servern inte är fysiskt i närheten.

Nästan alltid erbjuds väl en backuptjänst där man har servern men för oss som är mer paranoida än så
känns det ju bra att förutom detta också en hyfsat färsk egen backup. Man såg ju hur det gick för Xlate tex...

Själv har vi förutom backup där vi är hostade script för att göra backup på databaser och maila ut dem (till gmail konton)
ca 1 gång per dag.

Problemet är mer källkoden. Om många jobbar mot koden och den består av 1000 tals filer i 100tals kataloger
tar det en evig tid att ftp:a hem allt vilket gör att man ej gör detta så ofta som man borde.

Jag skulle vilja lägga upp ett script som kopierar upp alla kataloger man valt ut i en temp katalog och sen zippar
denna. Jag antar att tiden för att ftp:a hem allt borde reduceras ordentligt i ett sånt fall ?.
Finns det några fina shareware program som fixar detta lite snyggt eller måste man fixa ett eget script.

Andra synpunkter ?
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017