Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

JX.se bra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-20, 17:11 #31
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Vi har en windowsburk som inte funkar helt som den skall just nu. Vi håller på att ta den burken ur drift men tyvärr är detta inte gjort i en handvändning.

Att det funkar bra för vissa och inte andra beror på att det är en server som strular och inte alla.

Det jobbas som attan på problemet, och grabbarna gör allt de kan.

Mer detaljerad information kan man läsa i de driftinformations-mail som gått ut till drabbade kunder senaste dagarna.

Vi beklagar problemen som uppstår pga detta!
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 20:11 #32
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Thomas@Apr 20 2006, 17:11

Mer detaljerad information kan man läsa i de driftinformations-mail som gått ut till
Vad menas med detaljerad information, detta eller:
(Och det är nästa exakt ett dygn mellan dessa mail)
I Först mailet:
vi har nu åtgärdat dessa problem med ytterligare serverkraft

I Andra mailet:
I skrivande stund arbetar vi på installation av ytterligare två servrar för att avlasta Win1.

Det andra mailet damp in dryga två timmar efter att jag skrivit ett långt mail om att det ännu inte funkat bra. Detta var efter att det funkat dåligt under hela eftermiddagen. Så jag vill inte påstå att det gick ut mail snabbt om att problemet fortfarande var kvar.

Sedan var är den detaljerade informationen, jag känner inte av att jag fått någon sådan. Det som skrev i sista mailet om problemet var två rader. Sedan var resten av mailet om ASP.Net 2.0 och Microsoft SQL. Vilket jag skiter blanka fan i, för jag vill ju fan att min sida ska funka först och främst. Allt nytt ska man skita i ända fram till att man kan ge alla kunder 100% nöjdhet. För just nu är jag inte alls nöjd, blir bara mer och mer less. och min sida har i dag funkar ungefär 5 av 100 gånger jag testat... Å det är ju så roligt när man ser detta och vet att man driver en annonssida på helt idellbasis så det är ju inte så att man sedan kan dra igång en annonskampanj för att få tillbaka sin besökare.

Jag skulle aldrig ha blivit less om detta var första gången, men det är ju itne det något mer. Utan som jag sagt så har det hållt på ett tag nu med samma problem. Det känns lite som att växtverken sedan alla kampanjer för att få in folk blev väääääldigt stor.

Även det att ni i går kväll skerv om att nya servrar skulle in, men nu är det nästa exakt 24 timmar sedan det mailet och jag personligen märker då inte av att det skulle vara några nya servrar i drift... Sidorna är seg eller helt döda...

EDIT:
bara för att jag skriver att det inte funkar som verkar det lovande just nu genom att sidan börjar flyta på som den ska.... Jaja stårt fortfarande för det jag pratar om...
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 21:07 #33
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by kulmungi@Apr 20 2006, 20:11
Även det att ni i går kväll skerv om att nya servrar skulle in, men nu är det nästa exakt 24 timmar sedan det mailet och jag personligen märker då inte av att det skulle vara några nya servrar i drift... Sidorna är seg eller helt döda...
Det är jättetråkigt att din sida är trög, jag förstår precis hur du känner. Tyvärr var 24 timmar inte tillräckligt med tid i detta fallet, en sak är säker grabbarna har inte sovit bort tiden den saken är klar!

Citat:
Bara för att jag skriver att det inte funkar som verkar det lovande just nu genom att sidan börjar flyta på som den ska.... Jaja stårt fortfarande för det jag pratar om... *
Vi har en temporär lösning i drift som är stabil. Så vi kan arbeta vidare på avlastningen och isoleringen av de kunder som drar prestanda utöver det normala.

Ang huruvida det är kampanjer som påverkat driften generellt på JX så är läget att denna server som strulade inte påverkas av nya kunder.

Personligen ser jag väldigt allvarligt på situationen då just min vision med JX är att hårdvara och uppkoppling skall vara marknadsledande (bäst) för de kunder som har det behovet. Senaste 3 dagarna har vi inte lyckats alls med detta på windows-hosting.
Oläst 2006-04-20, 21:32 #34
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Håller man kanske på med att ordna med databasservern nu? Har den senaste tiden bara stundtals kommit åt mina siter som använder databaser (MySQL).

"Warning: mysql_pconnect(): Host '83.140.162.133' is blocked because of many connection errors." och "Unable to connect to database server!" är ett vanligt felmeddelande just nu.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 22:16 #35
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by mellow@Apr 20 2006, 21:32
Håller man kanske på med att ordna med databasservern nu? Har den senaste tiden bara stundtals kommit åt mina siter som använder databaser (MySQL).

"Warning: mysql_pconnect(): Host '83.140.162.133' is blocked because of many connection errors." och "Unable to connect to database server!" är ett vanligt felmeddelande just nu.
Japp det arbetas/har arbetats med en sqlserver. Vi håller på att isolera kunder som drar prestanda som inte är rimlig i en shared-hosting miljö.

Förhoppningsvis är det arbetet redan klart.

Snabbaste sättet att rapportera fel är via supporten, här på WN representerar jag mestadels JX och jag är inte endel av den dagliga driften så vägen blir längre än optimal.
Oläst 2006-04-20, 22:39 #36
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
illa att jag har ett par sidor som inte kommer åt databasen.
kommer det att ta dager eller?
Oläst 2006-04-20, 22:44 #37
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Nicklas@Apr 20 2006, 22:39
illa att jag har ett par sidor som inte kommer åt databasen.
kommer det att ta dager eller?
Det är inga kända problem just nu, PM mej ett exempel på en domän är du snäll.

Edit: vB'ar PM'et till Håkan så kan säkert problemet med dessa anslutningar mot DB'n lösas.
Oläst 2006-04-20, 23:05 #38
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Är man inte nöjd med sin leverantör så är det bara att byta, JX har varit uppe på tapeten här tidigare, om nu alla är så missnöjda så finns det fler webbhotell representerade här på WN, bara att pröva nån av dom.. Säkerligen minst lika bra..

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 23:11 #39
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Nicklas, du övergå till egen server, du är så pass stor
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 23:13 #40
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by nomicon@Apr 20 2006, 23:05
Är man inte nöjd med sin leverantör så är det bara att byta, JX har varit uppe på tapeten här tidigare, *om nu alla är så missnöjda så finns det fler webbhotell representerade här på WN, bara att pröva nån av dom.. Säkerligen minst lika bra..

-Martin
Finns nog minst en tråd om alla hotell här på WN, raderades en idag av moderatorerna pga smutsastning.

Vi har valt att låta allt ligga kvar om just vårt hotell för att WN ligger oss lika varmt om hjärtat som JX. Men att JX skulle vara ett dåligt webbhotell som inte är minst lika bra som alla andra är skitsnack. Det är datorer vi jobbar med och ingen dator är helt problemfri.

Jag kommer iaf ett tag framöver även ha denna kanal öppen för klagomål men kommer inte tolerera att man går till WN före supporten med vilka supportärenden som helst.

Anledningen att det finns klagomål är ju just att man vet att vi finns här och möter kritiken till skillnad från nästan alla andra.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017