FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har en webbshop (http://www.northern-home.com) som fungerar väldigt schizofrent.
Jag har ganska bra försäljning till kontinenten och till Nord-Amerika, men nästan inget alls i Sverige, även fast jag koncentrerar mig på att lyfta den inhemska försäljningen. Jag undrar lite varför? Är svenskar väldigt annorlunda när det gäller köp på nätet? Gör jag något fel? Hoppas på lite objektiv kritik av den svenska delen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tror du är inne på ett spår där, kommer nog ta en stund innan svenskar lär sig att köpa på nätet. Köpare av köksredskap bestick etc. är säkert väldigt svårt att omvända från att handla på ex. Duka till att köpa det på nätet.
Vet inte om amerikanarna är mer vana? Tror det är en vanesak. Hittar ingenting som skulle hindra mig från att köpa något från den svenska shopen ![]() Design-mässigt tycker jag den är snygg, men man kanske skulle få överdelen med loggan osv att matcha lite bättre med det som är under. (färgmässigt) Annars är det lätt att hitta osv... /e |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Och ändå säljs det för 9 miljarder på nätet i Sverige, så det måste ju gå...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror att vi i Sverige vänjer oss och blir bättre och bättre på att handla på nätet.
Måste säga att hellre skulle handla i din butik om den hade ett renare upplägg och snyggare design. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Och vad är det för fel på designen då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den röda färgen skiljer sig lite mot den gröna. Hela toppbilden känns lite dålig. Jag skulle gärna se att de silverfärgade rutorna försvann och kanske se över färgschemat lite. Annars gillar jag sidan, och jag ska inte heller sticka under stolen med att det fanns mycket fina produkter
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina synpunkter på sidan.
1. Loggan måste blir snyggare. (RH) 2. När jag går in på sidan så måste jag scrolla för att se vad ni säljer. Det är för mycket text inann man ser produkten. 3. Jag letar på vänster sida efter kategorier, högersidan brukar vara mycket reklam så där kollar jag i andrahand. 4. Välja valuta och språk kan ligga någon annan stans.... dom har bästa platsen för meny enl. mig. Annars ser det bra ut. Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När man handlar över internet är det väldigt viktigt med bra bilder... Bilderna jag kollade på var varken skarpa eller stora nog tycker jag.
Jag tycker även du kan anlita någon här på WN för att göra en snyggare logga åt dig, behöver inte kosta mer än 500:- ...kolla i forumet för tjänster... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj så mycket text på förstasidan. Varför inte låta produkterna tala för sig? Du har ju väldigt tydliga vägar till informationen i alla fall.
Upp med stora "produkter i fokus"-rutan, snygga till headern och byt ut den förfärliga loggan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan bara föra min egen talan men det känns som att om jag skulle få för mig att handla bestick eller köksredskap på nätet så krävs det att hemsidan ger mig rätt känsla sekunden jag ser förstasidan.
Din hemsida känns mer som en "Panduro Hobby" (tänker på modell-lera när jag ser loggan i toppen). Jag tror att man hade kunnat göra detta mkt bättre om man lägger ner lite tid och tänkande. Ta inte detta som att jag klankar ner på din sida eller din business, utan vad JAG tror skulle kunna göra för att JAG skulle köpa dessa produkter via nätet. Bilder är, precis som flera redan påpekat ytterst viktigt. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|