FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
precis så är det, problemet är att de INTE tagit varumärkes skydd på TJÄNSTER överallt, utan produkter, men de skickar brev om att du gör intrång även om du vänder dig mot TJÄNSTE sektorn. Man måste förstå det finns två delar, en är VARUMÄRKESINTRÅNG, den andra är att de oxo begär att du skall lämna ifrån dig ditt domännamn, om de finner att du ligger i konkurrerande business.
Det är bara det om du har valt ett område som de INTE har VARUMÄRKESSKYDD på varför oberopar de då varumärkesskyddet???? Varför kräver de domännamnet när det inte ens är liket eller konkurrerar på de området de har SKYDD på? DET SKALL MAN FUNDERA PÅ! Jag blev lite förvånad när "folk" tyckte att det var OK att ta namnet "ABSOLUT" och strida för detta men det är inte ok att strida för "Byggblocket", eftersom det är likt "Blocket", som inte ens levererar samma tjänster.....men jag lär mig ........... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Heter inte blocket egentligen B locket AB
Har dom patent på Locket oxo? Kanske till och med på bokstaven B? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Företaget heter B Locket AB men det spelar ingen större roll. Det viktiga är att de har Blocket registrerat som varumärke.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan ingen regga prylblocket.se och köra en strid med dom? Lägg upp en sida med coola prylar, utan annonser. Peka mot återförsäljare istället.
Skulle vara kul att se var det landar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det skulle väl bara vara .se adresser som dom kan hänvisa till sitt:
allaordbakomwwwsominnehållerblocket förbud väl? Om jag skulle regga ett varumärke vid namn: annon Har jag då ensamrätt till dessa: annons, annonser, annonsera osv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
kul att se att BLOCKET idagarna har släppt på "TJÄNSTER" som har varit förbjudet tidigare...tur man sitter på iden och namnet..."byggblocket"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fortfarande ingen tvist alltså?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
nix...inte än...de kanske kommer...man skall aldrig ropa HEJ!
Men jag tycker det är intressant att de annamat iden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det nu är så irrelevant koppling mellan ditt byggblocket.se och blocket.se, varför valde du över huvud taget ordet blocket i din webbadress? Du faller ju på eget grepp... Tycker blocket.se gör rätt som kräver namnet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|