Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

byggblocket vs blocket

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-12, 20:51 #11
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Hur är det med din sida. jag har också haft idén att göra en sådan sida men har stannat på tanken om hur det blir när klagomål om svartjobb börjar komma in. Om sidan blir stor så kommer den ju garanterat förmedla mycke hantverksjobb, frågan är dock hur många av jobben som kommer va svartjobb.
micho är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-12, 21:07 #12
Robust Robust är inte uppkopplad
Nykomling

Nykomling

I det fallet du tar upp har jag resonerat som www.hitta.se, www.eniro.se...man söker en kontakt, den som svarar sköter alla garantier etc.
Det jag försöker hålla efter på min sida är att de hantverkare som skall annonsera skall följa annonsreglerna, som just ser över det du tar upp dvs VEM är det som annonserar, HUR får jag tag på dem. Om företagaren sen tar 50% på kvitto 50% svart, eller 100% på kvitto, eller lurar någon annan det kan jag inte ta ansvar för. Vi förmedlar ju inte jobb så som andra sajter gör, dvs VÄLJER hantverkare. Är du arbetslös hantverkare...bra du kan starta i morgon. Har du fullt upp men vill boka mera och anställa mer personal...helt ok. ALLA i hela sverige kan se vad andra gör det är skillnaden mot de "stängda" sajterna, som delar ut jobb till sina "kompisar". Jag bedömmer att de flesta vill köpa vita jobb, precis som man inte vill köpa "stöldgods" på något annat ställe. Men som jag sa jag kan ALDRIG ta ansvar för om du väljer att ta ett svart jobb, men det kan inte eniro eller någon annan heller göra.
Robust är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 07:27 #13
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Citat:
Originally posted by Robust@Mar 12 2006, 22:07
I det fallet du tar upp har jag resonerat som www.hitta.se, www.eniro.se...man söker en kontakt, den som svarar sköter alla garantier etc.
Det jag försöker hålla efter på min sida är att de hantverkare som skall annonsera skall följa annonsreglerna, som just ser över det du tar upp dvs VEM är det som annonserar, HUR får jag tag på dem. Om företagaren sen tar 50% på kvitto 50% svart, eller 100% på kvitto, eller lurar någon annan det kan jag inte ta ansvar för. Vi förmedlar ju inte jobb så som andra sajter gör, dvs VÄLJER hantverkare. Är du arbetslös hantverkare...bra du kan starta i morgon. Har du fullt upp men vill boka mera och anställa mer personal...helt ok. ALLA i hela sverige kan se vad andra gör det är skillnaden mot de "stängda" sajterna, som delar ut jobb till sina "kompisar". Jag bedömmer att de flesta vill köpa vita jobb, precis som man inte vill köpa "stöldgods" på något annat ställe. Men som jag sa jag kan ALDRIG ta ansvar för om du väljer att ta ett svart jobb, men det kan inte eniro eller någon annan heller göra.
Blocket är den största hälerimarknaden i Sverige.(enl polisen) Men om du vill efterlysa något som du blivit bestulen på så blir det nej! "Det är inte tillåtet med efterlysningar på blocket. Vi kan tyvärr inte göra
undantag för enstaka annonsörer." Dubbelmoral.

Byggblocket är ett naturligt namn för byggare och såna. Byggblock har jag köpt massor av. Till bygget av en husgrund. Lyckas dom få namnet så har dom ju snart mutat in även "bygg" och då får ingen befatta sig med det ordet längre. Lämna inte över namnet gratis, säg upp det i stället isåfall och låt dom jaga vidare...
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 08:31 #14
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Vad du än gör så lämna inte över det till dem.
Ge isåfall det till någon som kan tänka sig ta en konflikt fullt ut med Blocket.
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 10:42 #15
Medlem

Medlem

Hur ska det gå för denna, tar dom den tro, vad är skillnaden? anteckningsblocket.se
Blocket är ju som ett anteckningsblock(spiralpärm)

anteckningsblocket,byggblocket,betongblocket
Oläst 2006-03-15, 11:37 #16
Nykomling

Nykomling

Ja, skall du köra en annonsmarknad och tillhandahålla prylar...då skall dom nog ha det där serru.
Robust är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-15, 20:49 #17
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Andra vanliga svenska ord som Hitta(.se), Dvd(.se)..... ska andra företag behöva vara rädda för att använda dessa ord i sitt företagsnamn? Det förvånar mig att ett företag så stort som blocket reagerat som de gjort!

Nej, jag tycker att ordet blocket tillhör allmänheten och jag kommer använda det friskt framöver =)
plan3 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-16, 07:40 #18
Medlem

Medlem

fiskblocket.se, ledig. Tänk vilka goda rätter man kan tipsa om med fiskblock, tex panerad med ljummen kall sås och ythärdad potatis. Nån som orkar?
Oläst 2006-03-16, 08:04 #19
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
betongblocket.se har varit registrerat sedan 2003...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-16, 10:52 #20
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by jonsson@Mar 16 2006, 08:40
fiskblocket.se, ledig. Tänk vilka goda rätter man kan tipsa om med fiskblock, tex panerad med ljummen kall sås och ythärdad potatis. Nån som orkar?
Problemet är ju inte att använda blocket i ett namn utan om du använder det i ett namn på en annonsmarknad. Tror inte blocket har något problem med tex en receptsida som heter fiskblocket. Men en annonsmarknad för begagnade fiskeprylar som heter fiskblocket är ju en annan sak.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017