FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kontot skapades direkt vid beställning av demo konto, sedan om dom vill göra en kredit kontroll är det väl deras problem och jobb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, dokumentationen var kass, men nu har jag ändå lyckats lösa det hela, faktum är att det går att lösa med väldigt få rader kod. Det var asp.net-xml-exemplet som jag använde. Fick även maila kontaktpersonen om att lägga upp en "terminal" i kontot för att det skulle lösa sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Varför skulle de vilja ge dig information om deras API om du ej går igenom deras kreditkontroll och kan bli en kund? messa mig om ni vill ha dokumentation, jag tror jag har laddat ner det mesta.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag anser tvärt om. Gör det så enkelt som möjlit att testa. Sen kan man göra kontroll när eller om man väl vill ha deras tjänst. I detta fallet var jag en "potentiell kund " men eftersom jag inte "vill" göra en kreditkontroll bara för att få testa eller ens titta på dokumentationen så blir jag ingen kund hos dem och väljer att fortsätta med den jag redan har.
Teoretiskt: Eller om jag som utvecklare vill göra en online shop och integrera deras tjänst som ett betalsätt i min produkt. Skall jag då behöva göra en kreditkontroll för detta. Det är ju inte jag som skall använda den utan kanske 100-tals andra som kommer att köra denna webbshop!? Men självklart är de dem som sätter spel reglerna och man väljer ju själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Vill du inte gå vidare för att du inte vill att de gör en kreditupplysning får man anta att du har betalningsanmärkningar, annars ser jag verkligen inte problemet.
Jag har jobbat på telia i 8 år och vi har alltid gjort upplysningar (anmärkningskontroller) på samtliga förfrågningar. Vi skulle aldrig lämna ut en spec för integration mot en växel utan att ha kollat upp kunden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men detta är väl snart vardagen att det skall behövas en kreditkontroll när man handlar en liter mjölk också fastän man betalar kontant :-) . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Handlar nog om du har betalningsanmärkningar etc så är det igen mening att dom ger dig ett test konto ens?
Kan hålla med om att tas verkligen mycket kreditkontroller på allt, fast samtidigt sker mycket bedrägerier som ökar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
:-) Låt oss lägga ner denna diskussion nu.... vi kommer ingenvart. |
|||