FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag ska förändra ett mindre företags e-postlösning. Idag har de outsourcat det till ett webhotell som handhar deras domän och även deras POP-konton. De är nöjda med hur det fungerar idag men saknar Frånvarohantering. De vill alltså kunna skicka automatiska e-post-svar på mottagna e-meddelanden. Den leverantör de har idag stöder inte denna funktionalitet.
Det finns som jag ser det två lösningar.. 1. Hitta ett nytt bolag som erbjuder det som de söker. 2. Köpa en mailserver och drifta själv. Då företaget har mindre än 10 medarbetare så känns Exchange som overkill. (Servermiljön består av en windowsserver och det finns inga planer på att inhandla en Unix/BSD/Linux-server till företaget). Idag har företaget Incabus som alltså inte stöder automatiska svar. Det gör andra firmor, den enda jag lyckats hitta är Internet Everything AB(www.iesab.se). Jag önskar gärna tips på företag som kan tänka sig åta sig driftsituationen och erbjuder POP/IMAP-mail med autosvar per konto. Gärna med outlooks inbyggda frånvarohanterare samt omdömen om ovan nämnda företag(IE AB). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|