FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare.
Det är så att jag pluggar på högskolan i Gävle, och nu skall vi göra en mindre undersökning om vad folks uppfattning om musarm. Vi kommer även kolla mot forskarnas syn m.m. Så därför vill jag gärna att ni skriver en enklare förklaring på frågan nedanför. (vill ni skriva något mer, så se till att svarit på frågan blir utsickande så att det inte blandas ihop med era resterande eventuellla kommentarer.) FRÅGAN: Vad säger ordet musarm dig? EDIT: Kan tillägga att vi inte knyter någon kommentar till någon person, utan vi är endast ute efter folks uppfattning av ordet. Sedan om det är Agda 98 år eller Pelle 15 år som säger det har inte med saken att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uppstår pga felaktigt användande av datorns mus. I-landsproblem...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Värk i arm (företrädelsevis underarm) eller axlar som har uppkommit pga av monotont arbete med i huvudsak dator, som riskerar att övergå kroniska besvär. En förslitningsskada i stil, med det som exempelvis kassabiträden brukar råka ut för. Jmfr med det som brukar kallas för tenninsarmbåge.
Ser det i grunden som en förslitnings-, belastningsskada, men eftersom det ibland är datarelaterat så har det fått ett modernare namn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
En musarm är någonting som män i 40-50års åldern får när de vill ha något att klaga på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker att "musarm" är mycket vilseledande då det enbart verkar som att man får det av "datormusen"...
tja iaf här är min tolkning: förslitningsskador i leder (då främst armar och nacke) som uppkommer vid dålig arbetsställning vid datorn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Inga fler som kan lämna sin kommentar/svar på frågan. Även om det är sagt tidigare, så skriv in erat. Ville ju ha lite mer att gå på än fyra, och jag kan inte anta att det kanske är tex. 5 andra som tycker lika som den första posteren...
Snälla, tar ju inte mer än 1 minut att plita ner ett svar.. ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mig säger det att någon borde lära sig att använda tangentbordet mer..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ont i handleder och underarm.
|