FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag ska lägga in en musikslinga på en webbplats. Och den ska bara spelas om besökaren surfar med bredband. Någon som vet hur man gör en sådan avkänning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Någon som vet hur man gör avkänningen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur skall du lägga in musiken på sidan?
Om du använder flash är det lätt att lösa med lite actionscript. Påbörja inläsningen av låten och kolla hur mycket användaren får hem på en sekund så har du en ide om hur snabb uppkoppling han har. Om den inte är snabb nog avbryt nedladdningen...annars visa honom en knapp för att kunna lyssna om han vill. Jag håller med zoran....om jag inte svälter och är helt desperat skulle jag nog faktiskt vägra att lägga in musik som startar av sig själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det hela ska göras i flash. Var hittar jag bra actionscript för detta ändamål? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
ha inte den funktionen (som någon annan också nämnde) Alt 2 Som tidigare sa: "Påbörja inläsningen av låten och kolla hur mycket användaren får hem på en sekund så har " kanske denna kan hjälpa macromedia.com/devnet/flashcom/articles/flvideo_bandwidth.html eller denna peldi.com/blog/archives/2004/01/automatically_c.html Alt 3 Lägg en start sida med två knappar. Jag har bredband | Jag har inte bredband :-) Alt 4 Skaffa en lista över alla IP adresser som är tilldelade och används för just bredbands uppkoppling. Kolla besökarens IP om med i listan med IP över bredband spela filen annars inte. :-) Bara lite spånande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||