FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hello, vi har stött på problem med visakortsbetalning via internet då bankerna inte vill tillhandahålla deras tjänst till vår versamhet. Vi har en fysisk butik med erotiska produkter, i butiken har vi en kortinlösare kopplad till nordea.
Kan man ta betalt av internetkunder genom att manuellt knappa in deras visanr i butiken? Behöver man någon typ av företag som skickar visakortsnr genom en säker anslutning? MVH / Henry |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
worldpay erbjuder denna möjlighet som tillval via websida, du kan logga in och knappa in kundens nummer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag mear att kunden skall knappa in sitt kortnr skickar det till oss och vi knappar in det i vår terminal i (den fysiska) butiken. Finns det nått företag som kan kolla om kortet är OK och om kortnr stämmer med namn mm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hänvisar till mina svar i denna tråd. Betalning med kort via säker länk?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ber köparen skicka sitt visa kort i brev till mig, sen drar jag det i min terminal.
efter det skickar jag tillbaka kortet till kunden med kvittot. Kvittot får dom skriva under om dom ej skickat med koden. Sen faxar dom kvittot till mig. Detta fungerar bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||