FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har läst under ett par dagar gällande PR (& TR – men vad jag förstår är ju inte TR implementerat ännu?). Det är förvirrande eftersom alla spekulerar och knappt ingen ger ändå ett konkret svar. Om PR är endast till för att google ska räkna ihop sitt återbesök, vad är då poängen med att ha hög PR? Google kommer ju ganska ofta oavsett hur högt PR du har?
Har någon data över hur ofta google kommer på återbesök för respektive PR-värde? Lite funderingar samtidigt: Man hamnar inte på förstasidan av sökmotorn fastän man har ett högt PR. Sök tex efter brödrecept på google.se. De sidorna där som visas har inte PR över 3. Jag gjorde ett test på min privata blogg där jag gick ut två veckor innan alla hjärtans dag och skrev en dikt. Katastrof material, men det var bara för att testa google rankningen. Google kom på besök den 4:e februari. Två-tre dagar innan alla hjärtans dag (14:e), började googlare strömma in (massor). Jag hamnade på förstasidan av rankingen av alla hjärtans dag dikt. Blogginlägget (undersidan) har PR3. Det fick mig att fundera. Alla hjärtans dag dikter är knappast ny företeelse. Det måste ju ha funnits på Internet ganska länge. De gamla, väletablerade och populära sidorna borde ju ta över googles förstasida, men de gjorde inte det. Med andra ord: Det verkar vara viktigare att ha (ny)uppdaterad material istället för ett högre PR. Okej, 4 dagar för ett återbesök av google kan vara ganska lång tid om man är en nyhetssajt tex en e-tidning, men jag har svårt att förstå hur det skulle kunna påverka någon vanlig hemsida på något extremt positivt sätt att google catchade ens innehåll varje dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
"Om PR är endast till för att google ska räkna ihop sitt återbesök"
Stämmer detta? Har PR inget att göra med hur man kommer att rankas på Google? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo jag tror det har med hur bra man rankas också. Sen tror jag att en viktigare faktor för återbesök än page rank är hur ofta man uppdaterar sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
tex vid alla hjartans dag hogtider och andra event... obs bara mina spekulationer.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har också sätt detta fenomen. När jag lägger upp nya dokument på min sajt(ofta enbart med [i,b]en[/i,b] intern inlänk!) rankas de högra en de som funnits i flera år och har massor med inlänkar. Tror inte det enstaka dokumentets rankning spelar någon större roll utan jag tror snarare att google väljer ut de nyaste dokumenten från domänerna med högst pr.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|