FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
lustigt, nån stans är det nått som inte stämmer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rolig ide.
Som sagt så är ju antal bud lagda så att de får in ca varans inköpspris. Sen i artikeln säger de ju att de hoppas kunna ta bort budkostnaden. Då kommer det nog gå undan med buden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Statliga lotteriinspektionen är den myndighet som har hand om lotterier i Sverige och som ger tillstånd till godkända former av spel och dobbel. -Jag har aldrig hört talas om det här, säger Håkan Hallstedt, chefjurist på Lotteriinspektionen. - Det finns inga hinder för att göra en bra affär. Men det kan vara svårt att avgöra var gränsen går mellan en sån här auktion och en ren lotterivinst. Vi får titta närmare på det här. Från: http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,782355,00.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Som sagt, så nära lotteri man kan komma...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Skillnaden mellan lotto och bidplayer är väl att i lotto så välja de vinnande numren ut via slump? eller? (har aldrig spelat det) Men här väljs det vinnade budet ut utifrån vad andra har lagt för bud, alltså ingen slump.
Men jag är ingen expert på lotterier eller liknande och bidplayer är nog som andra sagt farligt nära ett lotteri. Själv hade jag en idé men det klassades som lotteri och eftersom det var på nätet så kan man inte ha det utan någon form av tillstånd. Men om man har ett lotteri i t.ex. en tidning/på tv eller i radio och vinsten är under ett visst belopp så är det ok men inte på nätet.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
alla "tävla och vinn" kampanjer som körs är ju också väldigt nära lotteri men med skillnaden att man måste svara på några frågor - vilket gör resp. deltagares prestation avgörande. Precis som på bidplayer.
Om du arrangerar en tävling på internet så räcker det dock inte med att man svara på 2st frågor och är med och tävlar du måste även ha ytterligare ett moment. Antingen så måste en av frågorna en fråga där man skriver ett svar (t ex en motivering) och så har man sedan en jury som utser vinnaren. Eller så har man final omgångar med ytterligare frågor. Just den biten saknar ju bidplayer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
15kr + ev. traffikavgift / sms kostar det. Hmmmmm
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Antar att jag är trög, men varför skulle man inte vinna om man bjöd 1 kr varje gång, det borde väl vara det "lägsta unika budet"?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|