FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Validating
|
Hello!
Hur kan man modifera webalizer så att man kan se vilka sökord som används i tex.Google? Jag har googlat på frågan och hittade en sådan här sak: SearchEngine yahoo. p= SearchEngine altavista. q= SearchEngine google. q= SearchEngine eureka. q= SearchEngine lycos. query= SearchEngine hotbot. MT= osv. Ska jag bara slänga in dessa i modify för Webalizer eller hur/vad ska jag göra? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej, det finns utmärkt hjälp i README filen som följer med webalizer:
ftp://ftp.mrunix.net/pub/webalizer/README - där står det hur du uppdaterar din webalizer.conf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
"The first word is a
substring to match in the referrer field that identifies the search engine, and the second is the URL variable used by that search engine to define it's search terms." Har svårt att förstå. Ska jag alltså bara skriva: google.com q= och inget annat? ***Dålig engelska*** |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis, så här se ett väldigt defaultigt stycke ut i en av mina webalizer-configger:
# The SearchEngine keywords allow specification of search engines and # their query strings on the URL. These are used to locate and report # what search strings are used to find your site. The first word is # a substring to match in the referrer field that identifies the search # engine, and the second is the URL variable used by that search engine # to define it's search terms. SearchEngine yahoo.com p= SearchEngine altavista.com q= SearchEngine google.com q= SearchEngine eureka.com q= SearchEngine lycos.com query= SearchEngine hotbot.com MT= SearchEngine msn.com MT= SearchEngine infoseek.com qt= SearchEngine webcrawler searchText= SearchEngine excite search= SearchEngine netscape.com search= SearchEngine mamma.com query= SearchEngine alltheweb.com query= SearchEngine northernlight.com qr= |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Tack snälla!! Jag har haft det utan både "searchengine" och ".com", då jag provat på olika lösningar
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|