Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Originally posted by -BigDuke@Feb 18 2006, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Jag har själv kört med PRQ i ett antal månader nu.
Kan bara säga att det fungerar kanon! Inte haft några problem.
Bättre priser får man söka efter! :-)
|
Tittade på http://www.prq.se men ordet UPS verkar inte finnas på deras sida.
Om man ska jämföra olika leveratörer så måste man ju jämföra samma saker.
Jag menar inte att den ena eller andre är bättre/sämre men prisskillnaden är ju inte fantastisk så jag vill nog hävda att tack vare konkurrensen så får man vad man betalar för.
PRQ
------
1U-låda (racklåda krävs)
10Mbps-port
128Kbps garanterad internationell bandbredd
Ingen användningsgräns
IP-adresser efter behov
Omstarter, setup-hjälp, hårdvarubyten och enklare felsökning
DNS och mail ingår
Pris: 400SEK/månad + moms
Bahnhof
--------------
Utrymme: 1 HE (höjdenhet, unit)
IP-adressser: 1 st fast officiell.
DNS-tjänst: 5 st ingår
Trafiköverföring: 0,5 Mbit/s i medeltrafik per månad.
Överföringshastighet: 100 Mbit/s. Hastigheten 1 Gbit/s finns som tillval.
Reservkraft: UPS samt dieselbackup ingår
Dygnetruntjour: ingår
Pris: 590SEK/månad + moms + (startavgift 490SEK)
|
1. Man får oändligt med DNSer hos PRQ (Man bara ger dem en lista så fixar de...)
2. Mer bredband än Bahnhof (plus dessto mer man tankar dessto billigare blir PRQ t.ex. 1 krona /gig i norden och 2 kr/gig utöver det....)
3. Nu ska jag inte överdriva, men min burk som ligger hos PRQ var en total mess, de fixa min burk och allt utan att ta betalt, det skulle bahnhof garanterat inte göra!
Prisskillnaden på PRQ kontra andra aktörer blir betydligt större dessto större behov man har.
Enligt mig så har PRQ amerikanska priser fast erbjuder linan i Sverige. Bättre blir det inte.
Men samtidigt förstår jag att PRQ inte passar alla, men garanterat de flesta på WN.
För ingen här hostar en bank precis..
Men du har rätt ang UPS även om jag aldrig varit med om att man behövt det under mina år
på internet.
|
Eh, host, ingen hostar en bank precis?
Nä, kanske inte det. Men för den som har kunder som kräver att tjänsten inte går ner och vill kunna garantera en viss upptid så är UPS och reservkraft ett måste.
Har du inte större krav än att maskinen har en snabb internetanslutning så kan du väl lika gärna köra den på BBB hemifrån.
Man får vad man betalar för.