FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Leta upp några kunder som ligger hos Bahnhof (använd t.ex. www.netkraft.com för att söka igenom hela IP-block). Testa sedan dra ner filer från dom under alla timmar på dygnet från olika ISP:er så får du själv se hur bra ös det är i deras snören. Jag tror du kommer bli mycket positivt överraskad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade inte Banhoft haft en minska bindningstid på 12 månader så hade jag inte tvekat så mycket. Men jag ska prova netkraft, tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Observera att det stavas med C, alltså Netcraft.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
PRQ är kanske ett bra alternativ till Bahnhof. Förutom bra lina mot Bahnhof (som PRQ själva redan sagt i den här tråden) har PRQ även lina mot Port80 och DCS. Är själv kund hos PRQ och rekomenderar dem starkt. Precis som dom skriver på sin webbsida är dom mycket flexibla så dom kan ge dig precis vad du behöver. De har kontor i samma lokal som Bahnhof så om du senare vill flytta till Bahnhof behöver du nog inte ens åka dit själv. Hos PRQ behöver du inte binda upp dig på långa kontrakt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag trodde PRQ = Banhof, eftersom det är samma adress till båda. Jag har även pratat med PRQ, får se vad det blir. Har fortfarande två veckor på mig innan servern kommer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
PRQ har helt egen serverhall. Det är bara kontor de delar med Bahnhof.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har själv kört med PRQ i ett antal månader nu.
Kan bara säga att det fungerar kanon! Inte haft några problem. Bättre priser får man söka efter! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om man ska jämföra olika leveratörer så måste man ju jämföra samma saker. Jag menar inte att den ena eller andre är bättre/sämre men prisskillnaden är ju inte fantastisk så jag vill nog hävda att tack vare konkurrensen så får man vad man betalar för. PRQ ------ 1U-låda (racklåda krävs) 10Mbps-port 128Kbps garanterad internationell bandbredd Ingen användningsgräns IP-adresser efter behov Omstarter, setup-hjälp, hårdvarubyten och enklare felsökning DNS och mail ingår Pris: 400SEK/månad + moms Bahnhof -------------- Utrymme: 1 HE (höjdenhet, unit) IP-adressser: 1 st fast officiell. DNS-tjänst: 5 st ingår Trafiköverföring: 0,5 Mbit/s i medeltrafik per månad. Överföringshastighet: 100 Mbit/s. Hastigheten 1 Gbit/s finns som tillval. Reservkraft: UPS samt dieselbackup ingår Dygnetruntjour: ingår Pris: 590SEK/månad + moms + (startavgift 490SEK) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Tillägg till mitt tidigare inlägg,
En sak som skiljer avservärt mellan prq och bahnhof är bindningstiden, 1 resp 36 månader. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
2. Mer bredband än Bahnhof (plus dessto mer man tankar dessto billigare blir PRQ t.ex. 1 krona /gig i norden och 2 kr/gig utöver det....) 3. Nu ska jag inte överdriva, men min burk som ligger hos PRQ var en total mess, de fixa min burk och allt utan att ta betalt, det skulle bahnhof garanterat inte göra! Prisskillnaden på PRQ kontra andra aktörer blir betydligt större dessto större behov man har. Enligt mig så har PRQ amerikanska priser fast erbjuder linan i Sverige. Bättre blir det inte. Men samtidigt förstår jag att PRQ inte passar alla, men garanterat de flesta på WN. För ingen här hostar en bank precis.. ![]() Men du har rätt ang UPS även om jag aldrig varit med om att man behövt det under mina år på internet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|