Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

NIC.se förnyelse och karantän.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-14, 13:17 #1
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Jag förlorade nyss en domän till en annan aktör trots att jag betalade in ny årsavgift (bokförd betalning ca. 1 vecka innan "delete" ur nic.se:s karantänlista.)

Nic.se hävdar att samtliga namn som befinner sig i karantän inte ägs av någon. Den inbetalning som jag bevisligen gjorde (kvittens med ocr-nummer finns) mottogs av Svea Ekonomi (nic.se) innan domänen släpptes ur karantänen. Detta anser nic.se är ovidkommande och inget skäl för att jag automatiskt har rätt att förlänga namnet.

Heads up!
Förlängningar av domännamn genom inbetalning av ny årsavgift under tiden som domänen befinner sig i karantän gäller ej hos nic.se

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-14, 13:27 #2
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
Märkligt, för ett par månader sedan så var det ett domännamn som jag hade bokat i 3 olika snapbacktjänster, 3 dagar innan det skulle släppas och jag förhoppningsvis få det fick jag mail från snapbacktjänsterna att domännamnet inte längre var tillgängligt utan tagits bort från karantänen.

Vart då väldigt förvånad och hörde efter och då sa dom att så länge det är kvar i karantänen så kan ägaren betala in och få behålla det. Detta svar fick jag dock inte från nic.se utan från snapbacktjänster jag använde mig av.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-14, 13:44 #3
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Flitig postare

Jag känner inte till om det räcker med att betala in årsavgiften ca 4 månader efter att den borde ha varit betald och sedan förlita sig till eventuell automatik. Man kanske även måste kontakta dem och åberopa återaktivering/återregistrering.

Edit by: Thomas. På begäran.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-14, 13:58 #4
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by Henrik Larsson@Feb 14 2006, 14:44
NIC-SE i september 2005:
Citat:
"Tillsvidare gäller dock att den "tidigare" innehavaren alltid har rätt att få tillbaka domännamnet inom spärrtiden oavsett
anledning till att den avregistrerades. På det sättet har det i princip alltid fungerat och rutinen är inarbetad sedan länge."
Jag känner inte till om det räcker med att betala in årsavgiften ca 4 månader efter att den borde ha varit betald och sedan förlita sig till eventuell automatik. Man kanske även måste kontakta dem och åberopa återaktivering/återregistrering.
Det är så sant. Det kanske var lite naivt av mig att förlita mig på att betalningen var erlagd en vecka före deaktivering. Anyway... Det kan vara bra att veta för samtliga att nic.se och dess betalningssystem inte är någon exakt vetenskap. <_<

Var hittade du citatet från nic.se september 2005? Har du någon direktlänk till detta? Jag hittar inte detta på nic.se:s sida...
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-14, 16:28 #5
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by pitbull@Feb 14 2006, 14:58
Var hittade du citatet från nic.se september 2005?
Utdrag från brevkonversation med dem angående återaktivering/återregistrering av domännamn i karantän.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017