FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förlorade nyss en domän till en annan aktör trots att jag betalade in ny årsavgift (bokförd betalning ca. 1 vecka innan "delete" ur nic.se:s karantänlista.)
Nic.se hävdar att samtliga namn som befinner sig i karantän inte ägs av någon. Den inbetalning som jag bevisligen gjorde (kvittens med ocr-nummer finns) mottogs av Svea Ekonomi (nic.se) innan domänen släpptes ur karantänen. Detta anser nic.se är ovidkommande och inget skäl för att jag automatiskt har rätt att förlänga namnet. Heads up! Förlängningar av domännamn genom inbetalning av ny årsavgift under tiden som domänen befinner sig i karantän gäller ej hos nic.se /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Märkligt, för ett par månader sedan så var det ett domännamn som jag hade bokat i 3 olika snapbacktjänster, 3 dagar innan det skulle släppas och jag förhoppningsvis få det fick jag mail från snapbacktjänsterna att domännamnet inte längre var tillgängligt utan tagits bort från karantänen.
Vart då väldigt förvånad och hörde efter och då sa dom att så länge det är kvar i karantänen så kan ägaren betala in och få behålla det. Detta svar fick jag dock inte från nic.se utan från snapbacktjänster jag använde mig av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag känner inte till om det räcker med att betala in årsavgiften ca 4 månader efter att den borde ha varit betald och sedan förlita sig till eventuell automatik. Man kanske även måste kontakta dem och åberopa återaktivering/återregistrering.
Edit by: Thomas. På begäran. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Var hittade du citatet från nic.se september 2005? Har du någon direktlänk till detta? Jag hittar inte detta på nic.se:s sida... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||