FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle vilja ha lite kommentarer angående mitt senaste projekt, MultiMail.se. Det är en webbmailtjänst dit man kopplar sina befintliga pop3-konton och har möjlighet att få en gemensam inkorg för alla konton med en enda inloggning.
Projektet började som en möjlighet för mig själv att kunna hålla ordning på alla mailadresser när jag inte är hemma vid min egna dator, och att slippa logga in i 10 olika webbmailgränssnitt. Tycker själv att det blev ganska så bra så jag tänkte att man lika gärna kan lägga ut det publikt. Skulle vilja ha feedback om bland annat: Funktionaliteten: Vilka funktioner förväntar man sig av en sådan tjänst? Funkar de funktioner som finns som man förväntar sig? Fler funktioner? Verkar det lätt att registrera sig? Utseendet: Mitt mål med alla sidor jag jobbar med är att det ska vara ett rent utseende, med logiska menyer och tydliga knappar. Stämmer färgerna? Bilderna? Vissa bilder kan komma att bytas ut senare, kom gärna med förslag. Loggan är inte riktigt färdig, men visar den idé jag har om hur den ska se ut. Idén: Finns det egentligen ett behov av en sådan tjänst? Några förslag på hur man kan finansiera projektet? Är folk villiga att betala en liten summa? Ska man arbeta med reklam? Övriga kommentarer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min första tanke är: Vad händer med min personliga integritet? Hur vet jag att du inte läser mina mail etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: Förslaget blir då att rätt så synligt informera angående det. Så man inte blir skraj och stänger ner sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Problematiken med flera e-postkonton kopplade till flera domäner har jag löst genom att låta berörda e-postadresser forwarda inkommande mail till ett gemensamt POP3-konto. På så vis samlas all post på ett ställe, i en webbmail. Tycker jag är smidigt.
Din produkt är bra. Har inte registrerat och testat innanför inloggningen, men den verkar kanon. Hade den varit i open source hade jag installerat direkt på egen maskin. Och även kanske betalat för den. Detta med tanke på det föregånde talare påpekat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() Ja, det finns ett behov, i alla fall från min sida om man kan ha den på egen server. Annars ser allt mycket bra ut! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Angående personlig integritet. Visst, lösenorden måste lagras, och måste även gå att dekryptera för att kunna skicka till servern. Alltså kan jag ta reda på era lösen och läsa er mail. Denna fråga ska man alltid ställa sig, vågar jag lämna ut mina uppgifter? Detta måste jag naturligtvis skriva ihop nån sida om, men det är inte lätt att veta vad man egentligen ska skriva eller hur man ska formulera sig. Kan dock meddela att lösenorden till inloggningen till själva sidan är hashade, och att lösenorden till pop3-servrarna inte lagras i klartext, dock är krypteringsmetoden där inte så avancerad, i princip ett substitutionskrypto. Men det går ju lätt byta till någon annan metod.
Open Source säger ni? Hmm, då måste nog koden struktureras upp lite bättre ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur det än blir med den saken, kommentarer tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle försöka minska ner mängden text på förstasidan, och använda en "läs mer" länk. Bra med en payoff som talar om vad multimail är, highlighta "varför multimail" punkterna och nöj dig med dem.
Jag skulle också lägga inloggningen högst upp. Med 1024-upplösning får jag scrolla för att komma åt logga in-knappen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med, jag skulle inte våga skapa ett konto där då jag inte litar på sidan.
Det princip sa är ganska klokt, gör designen/sidan mer lockande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|