Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbplats för donationer - ingen skänker!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-11, 17:11 #1
epicflupe epicflupe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem

Hej.

Jag har en webbplats för ett kollo som är nedläggningshotat, där vi försöker få in pengar till en stor hyreshöjning. De sista dagarna har jag tack vare en länk från ollo.net och haft runt tusen besökare - men inte en enda har gjort en donation. Är folk trötta på "köpa-pixlar-sajter"? Är det för tekniskt? Det kanske bara är föräldrar i Stockholm som kan tänkas vilja stötta - och de kanske inte är så datorkunniga? Och de tittar kanske inte på ollo.net heller. Ska man ha sponsring per SMS/Telefon istället? Men SMS äter upp så stor del av beloppet.

Har någon erfarenhet av webbplatser där man tar emot donationer?

Alla tips och intryck emottages tacksamt. Jag är ingen kodmästare, utan kör ett script som jag köpt.

http://www.raddaettkollo.nu

Tack på förhand.

Mvh Eric
epicflupe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-11, 17:17 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Davves avatar

Kanske är så enkelt att ingen bryr sig?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-11, 17:23 #3
Medlem

Medlem

Jo. De som varit på kollo som barn brukar ofta tala varmt om det, och bli lite nostalgiska. Men det kanske är en för liten skara för att det ska gå att få in något den vägen. Fast det är ju ändå många tusentals människor som varit det sen tjugotalet...
epicflupe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-11, 17:30 #4
Davves avatar

Davves avatar

Jo, det kan stämma. Men frågan är om det är tillräcklig orsak till att ge bort pengar... Det är så mycket man ska donera till nuförtiden, det gör att ingen bryr sig till slut...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-11, 23:33 #5
J-Åberg J-Åberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
J-Åberg J-Åberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Jag tycker du ska sätta dig ned en förmiddag och ringa runt till alla dags och kvällstidningar. Har du tur så skriver de nått om dig. Det verkar inte som en omöjlighet eftersom pengarna går till något gott. Ring även tv, inklusive lokala kanaler.
J-Åberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-12, 00:58 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jobbar som värvare för naturskyddsföreningen ibland. Man skall få mäniskor att ge pengar för att rädda naturen, ta hand om luften dom andas, haven, skogarna. naturen är ju något som alla utnyttjar, oavsett om dom vill eller inte, och naturskyddsföreningen är en etablerad organisation med 90-konto (Minst 75% av pengarna går till ändamålet, och maximalt 25% till administrativa kostnader). Jag hinner stanna ca 60 personer på en timma, och i snitt värvar jag 1 i timman, då är jag ändå en av dom bättre värvarna.

Att rädda ett kollo tror jag är mycket svårare, särskilt att få folk att ta fram sina kreditkort för att göra det. Jag var på kollo när jag var liten, men det var inte just det kollot, så det är inget som ligger särkligt varmt om hjärtat att rädda.

Dessutom tror jag att besökarna på ollo.net är fel målgrupp. Att åka runt till olika dagis och ha möten för föräldrar, eller t.ex. sätta upp lappar i affärerna i områden där man brukar skicka barn till just detta kollo vore nog lämpligare.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017