FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Någon som kan tipsa om en bra Windows VPS-hosting, där kan man bl.a ha ASP sidor. Vanligtvis brukar VPS finnas endast för PHP sidor och inte ASP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kan tyvärr inte svara på vilka som är bra, men jag kan tipsa om två hostar en i USA:
http://www.powervps.com/windows-vps.php Och så vet jag att FSdata i sverige har: http://www.fsdata.se/server/vps.php Jag kör själv powervps, dock är de linux versionen så jag kan inte säga hur bra de funkar med windows.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo powervps.com ser bra ut.
Men inte fsdata, där måste man köpa till många tjänster för att man skall få ut något av VPS, men i fsdatas VPS så ingår det lite trafik också. Kanske fler tips?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet att det skrivs mycket på webhostingtalk samt gfy angående vps och dedikerade.
Ta ett kik där om du inte hittat något intressant ännu. PS. Det är två andra forum, släng dit .com i slutet på nämnda namn så finner du dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Powervps har en prismässigt bra Win2003 VPS med komplett PLESK om du behöver en sådan kontrollpanel. Jag är dock inte helt positiv till powervps men de står sig väl mot konkurrenterna vad jag har förstått av andra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Jag tog en titt på gfy och webhostingtalk och hittade en del där, men allt ligger i USA. Endast PowerVPS tycks ha i Tyskland som närmast Sverige och har även positiva omdömen överallt =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
PowerVPS i Tyskland? Nu är du väl ute och cyklar. Citat från deras FAQ: "Our servers are all colocated in a major datacenter in Equinix Datacenter in Ashburn, VA."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe du hade rätt, jag tog kontakt med dem, det visade sig om ca 4-5 månader har dem planer för VPS i europa, men just nu har dem sina servrar i Datacentret Ashburn, VA
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder FSdatas vps sedan några månader. Kör windows 2003 med mySQL. Har installerat egen DNS server och kan alltså hosta många olika domäner. Fick köpa till 64 meg minne extra för att kunna databasen. Månadskostnad 300kr.
Kanske upplever jag den som seg ibland. Prova själv (beta-site som ligger på min VPS: www.snabber.se). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Sidan funkade bra, men du har endast köpt till minne och så har det blivit så att det kostar 300kr per månad.
Men du har installerat egna programvaror för att få databaser där och allt annat eller så finns allt redan med?? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|