FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag funderar på att starta en portal, men domännamnet jag behöver är upptaget av ett företag som heter "sedo.com". Dessa tillhandahåller populära domännamn och säljer dem under auktionsliknande förhållanden. Jag behöver denna domän och behöver även lite råd om hur jag borde fixa situationen under sådana förhållanden. Har någon här erfarenheter från sådan försäljning? * Är det seriöst, tillförlitligt eller är det vanligt lurendrejeri? * Äger jag domänen eller de? * Kan jag flytta över den till mitt webbhotell? osv.. Tacksam för svar och om någon kan hjälpa mig. / Björn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej Björn,
Ja, sedo är seriösa och är inget lurendrejeri. Sedo finns även representerade här på forumet. Domännamnet kommer att stå helt registrerat på dig, efter att affären är avslutad. Du kan då utan problem peka om den till ditt webbhotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sedo är som sagt seriösa.
Jag har gjort en affär med dom som mellanhand och det fungerade mycket bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tilläggas bör att det antagligen inte(men det skulle ju kunna vara det också) är sedo.com som äger domänen. Utan på sedo.com kan vem som helst sälja domäner.
Sök i forumet och du lär nog hitta mycket intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
sedo.com fungerar fint!
Om det är ett svenskt domännamn med .se är det även mycket troligt att det är någon här på WN som äger det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, tack för den här upplysningen!
Det blir nog ett köp hos sedo. Trevlig helg! |
||