FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har fått igång Wordpress och det verkar super förutom på en punkt: Bloggarna får ju inga egna sidor utan alla nya blogginlägg hamnar på samma sida. Finns det något script som uppfyller mina krav?
Det spelar ingen roll om det är asp eller php och jag har tillgång till Microsoft sql-databas och MySQL. Det behöver inte vara gratis men får inte kosta åtskilliga tusenlappar. Glömde skriva att det ska fungera på en Windows-server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
www.communityserver.org har möjligheten till att skapa bloggar för samtliga användare separat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
www.communityserver.org har möjligheten till att skapa bloggar för samtliga användare separat.
Var kan man ladda ner scriptet? Hittade bara hur man kan skapa ny blogg på deras sida. Multiuser Wordpress låter som något för dig? Det hade varit kanon! Laddade ner men fick det inte att fungera och jag tror det beror på detta: Unfortunatly windows 2003 does not support htaccess or a decent substitute and due to this we don't really support installing WPMU on IIS in these forums. Apache is free and can handle WPMU. Tar gärna emot fler tips. Det borde väl finnas något som passar en Windows-server? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det fanns en gigantisk länk på förstasidan som leder till http://communityserver.org/files/40/betare...ntry511151.aspx
Den skarpa versionen av 2.0 förväntas komma nu någon gång under februari, detta script är väldigt populärt bland .NET-utvecklare. Bland annat körs "huvudsajten" www.asp.net på detta script. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
De kallar scriptet för Community därav att jag inte trodde det var en blogg.
![]() Tack! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|