FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
OK, efter fyra månader med nyhetssidan rssportalen.se ligger jag fortfarande på runt 50-100:e plats när det handlar om sökorden rss, rss-feeds och annat i den genren. Inte förvånande med tanke på konkurrensen.
När jag kollade statistiken efter ett tag såg jag att endast ca 20% av mina besökare hade huvudsidan som entrésida. Döm om min förvåning när jag kollade vad de populäraste sökorden var för att hitta min sida: "Mat och vin". Hela 70%. Förra veckan var jag uppe på åttonde plats på Google. På en undersida jag varit tveksam till att ha med överhuvudtaget. Så nu är det väl bara att börja leta efter vinimportörer som vill annonsera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ibland blir man mycket förvånad hur folk hittar till ens site. Min företagssite får besök från folk som har sökt på "köpa pizza"...va tusan är det för bull? Tror inte ens jag nämner ordet pizza...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Men någon som vet varför det kommer sig? Om man inte ens har namnet pizza?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det kan räcka med att du har några inlänkar med nyckelordet pizza i Anchor texten.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag driver en hockeysida och fick in en som använde "slemsäck"... hur kommer det in i sammanhanget? :P
Men visst, go for it. Leta Vin-annonsörer ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ibland undrar man om det inte finns viktigare sidor på vissa sökord en sidor som inte ens nämner dem...
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|