FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har gjort en hemsida som ligger på ett webbhotell i Norge. Nu fick jag mail från beställaren om att vissa kunder/personer, särskilt i Sverige, inte kan hitta hemsidan alls. Är det någon som ser detta, och vilken ISP har du isåfall?
Länk till hemsidan Min teori är att någon ISP har fel i sina DNS-servrar. Någon annan som har tips på vad som kan vara fel, eller vad som kan göras för att åtgärda det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ser sidan här. På burken jag sitter just nu är BBB ISP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter en snabb undersökning bland de stora isperna i sveriges namnservrar hittar jag ingenting som verkar lurigt, så det du kan göra är att be kunden undersöka om de kan hitta någon som aldrig kommer in på deras hemsida, och isåfall be dem ta reda på vilken isp det rör sig om. Kan vara någon routning som går åt pipan med, det har jag inte möjlighet att testa :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kan inte ställa direkta förfrågningar till namnservrarna för landromantikk.no från Com Hems nät och gör jag en traceroute så fastnar jag i osledg07-06.servetheworld.net som är det sista hoppet innan burken/burkarna i fråga. Gör jag en traceroute via någon webbaserad tjänst (traceroute.org) på nätet så kommer jag ända fram. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||