FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Först hade jag tänkt använda domänen själv men insåg sen att jag inte orkade dra igång ytterligare ett kvällsprojekt. Därför valde jag att lägga ut domänen till försäljning på sedo. Nu har den snart legat ute i ett år men inte mycket har hänt.
Jag har fått några förfrågningar på domänen via mail där de letat upp min mailadress på de skummaste sätten.. Då har jag ofta bara bett om runt 5000 euro efter det verkar de tyvärr hoppat av direkt. Personligen tycker jag ändå att en domän som t-shirt.se borde inbringa endel pengar? Konstigare domäner har ju sålts för betydligt mer. Vad tycker ni att den är värd egentligen? Tar gärna emot tips om hur man säljer den bäst, räcker det med att lägga ut den på sedo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Håll domänet på sedo och missdomain till salu, men har du provat värdera den??
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur värderar man den på bästa sätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sedo har en värderingstjänst som du kan använda dig av. Kostar några slantar men det kan det vara värt.
http://www.sedo.se/appraisal.php3?language=se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle också ha betalat för en värdering hos Sedo, men för att se om det är värt tar jag upp lite fakta för dig.
Lite research. Företag som betalar för ordet t-shirt på Google: (svenska sidor) spreadshirt . se <-inriktning t-shirts steez . no tagville . se <- inriktning t-shirts shirtplant . com <- inriktning t-shirts ellos . se t-shirts . com <- inriktning t-shirts fujidirekt . se partyshop . se <- inriktning t-shirts hisbasicwear . com Skulle något av dessa företag betala 5000 Euro för en .SE domän? Andra domäner till salu med samma ord: T-shirt.org Tshirt.be Tshirt.us m.fl Längd på namn samt. definierat på marknad: 8 av 10 (7 tecken i namnet) Feltrafik för andra namn: Tshirt . se Hits på Google för "t-shirt": 1 990 000 Hits på Google för "tshirt": 79 600 Ordet t-shirt är fullt internationellt men .SE begränsar sajtens utspridning. Marknadsför namnet sig själv? Ja SEO-perspektiv: Ja Mitt råd skulle vara att du samlar ihop mailadresser till samtliga Top20 på sökmotorer, alla som betalar för ordet tshirt och t-shirt och sedan går ut med att du säljer namnet med en massa fakta. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Alltid svårt med värderingar. Som ägare vill du säkert ha mycket mer än många av dina potentiella köpare är villiga att betala. Själv skulle jag kanske kunna betala en 500ing för domänen, men jag är inget vidare intresserad av den branschen, så du kan säkert få mer av någon som har intresse i t-shirt försäljning. lycka till
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Enligt sedo fick jag iaf endel trafik, även lite pengar in för deras reklam.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Anser att det är en mycket bra domän... Tycker den hade vart ännu bättre utan bindestreck dock! Minst 20000kr skall du ta för den...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett bra namn i mina ögon, även om jag precis som domaintarzan hade fördragit den utan bindestreck.
(Det försvårar när man ska säga adressen muntligt.) Lycka till med försäljningen! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|