Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

SSL-certifikat!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-03, 18:10 #1
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
När man köper ett SSL-certifikat gäller det för hela servern eller endast för en domän? Skiljer det sig mellan olika licensföretag? Jag hittade följande information på Verisigns hemsida: "VeriSigns prenumerantavtal förbjuder kunder att använda ett certifikat på mer än en fysisk server eller anordning åt gången". Men inte något mer specifikt.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-03, 18:25 #2
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by wiggin@Feb 3 2006, 19:10
När man köper ett SSL-certifikat gäller det för hela servern eller endast för en domän? Skiljer det sig mellan olika licensföretag? Jag hittade följande information på Verisigns hemsida: "VeriSigns prenumerantavtal förbjuder kunder att använda ett certifikat på mer än en fysisk server eller anordning åt gången". Men inte något mer specifikt.
Normalt sett gäller det bara för en domän (FQDN). Senast jag kollade på priser på SSL-certifikat, så tillhörde Verisign inte direkt de billigaste utan mer det motsatta. Jag kör sedan över 2 år med Comodo/InstantSSL och är nöjd.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-03, 18:41 #3
mathias.ks avatar
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
mathias.k mathias.k är inte uppkopplad
Nykomling
mathias.ks avatar

Reg.datum: May 2005
på vår sida www.servercertifikat.se kan du hitta det mesta om certifikat. Det finns i regel två typer av cert oavsett om du vänder dig till Verisigt, GeoTrust eller Thawt.

1) FQDN-baserade. Då gäller de för en speciell URL ink hosten. Sedan kan du flytta det tuill olika servrar för i regel kan bara en FQDN finnas på en maskin i taget om de inte är lastbalanserade.

2) Wildcard-certifikat. De gäller för *.domän.tld, dvs för ett antal olika värdar/subdomäner under samma domän. Används iregel om man har en proxy som tar emot trafik till exempelvis webmail., www., intranet. osv och sedan skickar trafiken till olika system bakåt.
mathias.k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017