Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag fick ett email från Findus där de ville att jag skulle svara på lite frågor i en marknadsundersökning. Som tack skulle jag få något rabatterbjudande. Klickade mig igenom den för att på slutet få veta att jag inte var inloggad och att jag inte fick använda mig av Opera webbläsare på grund av att Opera inte stödjer CSS2 och JavaScript ECMA. Enligt Operas dokumention stöds dessa standarder.
Lätt att bli arg i detta läge. I alla fall fick Findus sig ett elakt email från mig och likaså företaget som hade producerat marknadsundersökninge.
Detta fick mig att tänka på att väldigt många s.k. webb-marknadsundersökningar inte är speciellt cross-browservänliga.
Så ett litet tips till er. Starta ett marknadsundersökningsbolag där folk kan svara på frågor oavsett vilken webbläsare de använder. Det kan inte vara speciellt svårt. Kan vara ett bra försäljningsargument. Jag skrev till Findus att jag slutar köpa deras produkter. Vad jag menar är att det inte kan vara så bra att reta upp kunderna.
Lustigt nog så fungerar marknadsundersökningsbolagets internationella hemsida med Opera, men inte deras svenska variant trots att sidorna verkar vara uppbyggda på samma sätt; samma menyer t.ex.
|