FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ska flytta den 1 februari. Dit jag flyttar finns inget bredband o ingen kabeltv. Så jag måste alltså skaffa mig ett Adsl+digitaltv. Sen måste jag ju då ha fast telefoni för att kunna få Adsl.
Någon som vet någon bra kombination av desa tjänster som inte blir för dyrt? Det ä ju en djungel därute så jag är tacksam för tips!! /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det finns ett stadsnät så kan du spara ihop lite pengar och tala med dem, vissa kan dra in fiber till villor (om det är det du ska flytta till) för mellan 5000-15000 kronor. Det är ju en smaksak iofs om man vill lägga ut de pengarna. Själv gör jag gärna det för fiber.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
När det gäller telefoni så skulle jag väl tipsa dig om att skaffa ett vanligt Teliaabonnemang rakt av. Då funkar det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Rekommenderar verkligen inte comhem till någon. Vill dock påpeka att jag vet folk som är nöjda med comhem, och att min åsikt naturligtvis inte är något bevis på att comhem är dåligt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Som lite kuriosa vill jag också minnas en händelse då min flickvän satt vid sin station och diskuterade någonting med sin teamledare. Telefonen ringer och min flickvän tar snabbt på sig headsetet, svarar och hinner knappt säga "Välkommen till Glocalnet" förräns teamledaren sliter av henne headsetet, ryter "Viärupptagnaringsen" och lägger på. Ontopic: Bredband2 ska tydligen ha mycket bra ADSL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ADSL via Bredbandsbolaget utan att ha något vanligt telefonabonnemang.
När jag mot förmodan behöver/vill ringa längre samtal och därmed inte använda moblen kör jag med IP-telefoni via Digisip - har eget nr och 0:- i fast avgift, man betalar in i förskott som ett kontantkort. Många tycks uppleva Digisip som struliga när det gäller support men jag har inte behövt kontanta dem. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|