Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nu har det kommit spam.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-14, 14:47 #1
Daggen
Guest

Daggen
Guest

Jippi, idag fick jag mitt första spam från WN. Det har den senaste veckan snackats mycket om SPAM som skickats från användare härifrån! Idag fick jag mitt första Det är reklam för ett webbhotell, som jag får säga ser mycket mycket "bluffigt" ut. Obeg. utrymme utlovad och det ena med det tredje.

Nu måste något göras, hitintills har det funka men jag överväger själv att lämna då jag inte anser det finns många av min typ kvar. Alltså kommersiella aktörer.

Troligtvis ser ni inte mig här mer, men det finns en chans!

Om ej, all lycka till och ni "närmaste" snackar jag ju med över msn/ icq/ mail ständigt så ni slipper mig inte

Tack!

Oläst 2004-01-14, 14:50 #2
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Administratör

Du får gärna vidarebefodra det till en moderator eller Admin så vi får ta en titt på det och vidta ev. åtgärder.
Jens är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 14:58 #3
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Flitig postare
Davids avatar

Citat:
Originally posted by Daggen@Jan 14 2004, 12:47
Nu måste något göras, hitintills har det funka men jag överväger själv att lämna då jag inte anser det finns många av min typ kvar. Alltså kommersiella aktörer.
Känns lite fjortis att använda versaler i rubriken.

Du känner inte att du tar förhastade beslut när du fått ETT e-mail och inte ens rapporterat det till en admin?
David är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 15:04 #4
Daggen
Guest

Daggen
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Citat:
Ursprungligen postat av Daggen

Känns lite fjortis att använda versaler i rubriken.

Du känner inte att du tar förhastade beslut när du fått ETT e-mail och inte ens rapporterat det till en admin?
Nope, den dagen jag får SPAM mail från ett forum som avses för kommersiella och seriösa webmasters/ företag då har det sjunkigt lågt. Det jag söker är ett forum med seriositet och inte en massa reklam om webbhotell som ser ut som jag inte vet vad.

Doje, fjortis sådant har jag inte tid/ lust/ ork att diskutera. Huruvida du finner mig som "fjortis" är din egen bedömning. Jag rör mig inte i sådana kretsar där fjortisar befinner sig därför kan jag varken bekräfta eller dementera om jag själv är en. Ooooch det är redan skickat till en admin!

Oläst 2004-01-14, 15:24 #5
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2003
Det vore mer konstruktivt om du kom med förslag på hur man stoppade spam och samtidigt behöll ett öppet forum.

Jag slutade inte använda e-mail då jag fick mitt första spam, så jag stannar nog kvar på det här forumet både efter det andra och tredje spam-meddelandet.
Oläst 2004-01-14, 15:27 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Du får gärna vidarebefodra det till en moderator eller Admin så vi får ta en titt på det och vidta ev. åtgärder.
Jag har även tagit del av mejlet du fick och jag gjorde en enkel research och såg att medlemmen som skickade mejlet har en klar anknytning till webhotellet i fråga.

Detta är naturligtvis inte tillåtet här på WN men samtidigt är det jättesvårt att hindra medlemmar från att göra på detta viset och självklart tycker jag att vi skall banna medlemmen.

Citat:
Troligtvis ser ni inte mig här mer, men det finns en chans!
Att du skulle försvinna här i från för att en medlem håller på detta viset kan jag inte förstå, vi kan ju inte hindra medlemmar från att skicka PM/mejl, däremot kan vi reparera skadan efteråt och så småningom kanske rensa ut dessa personer som inte platsar på WN.

// Mats
Mats är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 16:17 #7
Davids avatar
Flitig postare

Flitig postare
Davids avatar

Citat:
Originally posted by Daggen@Jan 14 2004, 13:04
Nope, den dagen jag får SPAM mail från ett forum som avses för kommersiella och seriösa webmasters/ företag då har det sjunkigt lågt. Det jag söker är ett forum med seriositet och inte en massa reklam om webbhotell som ser ut som jag inte vet vad.
Du är på det klara med att det inte är WN som har skickat dig det oefterfrågade erbjudandet utan någon som registrerat sig på sajten?
David är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 16:23 #8
Administratör

Administratör

Medlemmen är bannad nu.

Jag vill även säga precis det Lastbryggan sa i hans inlägg. "Detta är naturligtvis inte tillåtet här på WN men samtidigt är det jättesvårt att hindra medlemmar från att göra på detta viset".

Och för de utomstående från forumet väljer att bli medlem och skicka sån här reklam till våra existerande medlemmar utfärdar jag en varning. Seriositeten för eran verksamhet sjunker och jag hade inte riskerat att bli dåligt omtalad/"uthängd" öppet i en tråd. WN är nämligen ett forum som växer och syns.
Jens är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 17:11 #9
Ken Ken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Ken Ken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Jag får väll som en icke kommersiell webmaster/programmerare säga förlåt?

Det var inte min mening att på något sätt sänka nivån på detta forum när jag anslöt som medlem.
Mitt mål är mest att upplysa mig själv med eran kunskap om att driva kommersiella sidor trots att jag blev medlem så sent som idag har jag redan hittat massor med information som jag kommer kunna ha nytta av.

MVH Ken
Ken är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-14, 17:45 #10
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
hotet om att lämna forumet tycker jag mest känns som ett desperat kall efter att få bli VIP? Känns som det ligger nått undeförstått i ditt utryck om att lämna om du inte blir det...
gabriel är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017